یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است مواد موثره گران‌قیمت گیاهان دارویی بومی ایران که پیش از این از شرکت های بین‌المللی تهیه می‌شد را استخراج کند.

استخراج مواد موثره‌ و گران‌قیمت گیاهان دارویی توسط یک شرکت ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، در این شرکت بر اساس فرایندهای علمی، کار خالص‌سازی ترکیبات موثره‌ گیاهان مختلف انجام و نیاز محققان در این زمینه تامین می شود، افزود: شرکت‌های دارویی، اساتید دانشگاه‌ها، آزمایشگاه و پژوهش‌گران حوزه دارو و گیاهان دارویی از جمله مشتری‌های این شرکت هستند.

وی اظهارکرد: محصولات مختلفی در این شرکت تولید می‌شود که یکی از این محصولات ماده کورکومین است که از جمله مواد موثره درون زردچوبه است. کپسول‌های این ماده به صورت دارو در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت‌های علمی مختلف انجام گرفته در این شرکت گفت: همچنین برخی سازمان‌ها و نهادهای نظارتی مانند سازمان غذا و دارو ممکن است برای تکمیل فرایند بررسی و نظارت خود، به مواد موثره خالص استحصال شده از گیاهان نیاز داشته باشند.

زمانی‌زاده نجاری  بیان کرد: مواد موثره استحصال شده می‌تواند از ارزش افزوده بالایی برای کشور برخوردار باشد و حتی صادرات آن نیز می‌تواند ارزآوری قابل توجهی به همراه داشته باشد. برای مثال ۵ گرم از مواد موثره گیاه رزماری تا ۱۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

این پژوهشگر حوزه گیاهان دارویی در توضیح بیشتر افزود: ما برای کارمان از گیاهان بومی ایران استفاده می‌کنیم ، در حال حاضر فرایند ثبت اختراع یکی دیگر از محصولات این شرکت نیز به اتمام رسیده است و یک نوع سوسیس تولید کرده‌ایم که در آن مواد گیاهی و طبیعی جایگزین مواد نگهدارنده شیمیایی شده است.

وی گفت: در واقع این محصول در دسته محصولات غذایی فراسودمند قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.