صمد مرفاوی اعتقاد دارد استقلال آن قدر ظرفیت دارد که اگر امتیازهای زیادی از صدرنشین عقب بیفتد بازهم به آن جایگاه بازگردد.

از روز اول در فکر جانشین فکری بودند!

مرفاوی استقلال را تیم بزرگی می‌داند که اسیر برخی مشکلات ناخواسته شده است. او دست می‌گذارد روی مسائل مالی که سال‌هاست یقه استقلال را گرفته است.

مربی استقلال که خود سال‌ها در این باشگاه سرمربی بوده، از برخی منتقدان که برای فکری نقشه کشیده‌اند هم گله دارد. به خصوص آن‌ها که از هفته‌های آغازین دنبال برکناری او بودند.

استقلال پس از باخت به سپاهان روزهای سختی را سپری کرد. دلیل این همه بحران چیست؟ آیا تصور نمی‌کنید جریانی درحال تخریب استقلال است؟

این ماجرا به هفته‌های اول برمی‌گردد. زمانی که ما به فولاد باختیم وآن هجمه علیه استقلال به راه افتاد. این جریان‌ها طبیعی نیست و نشان می‌دهد برخی به دنبال حذف ما از استقلال هستند تا گزینه‌های خودشان در رأس کار قرار بگیرند. شما بروید نتایج دیگر تیم‌ها را نگاه کنید. آیا آن‌ها هم نباخته‌اند؟ من مدافع تیمم نیستم. قطعاً اشکالاتی وجود دارد که موجب شده صدرجدول را از دست بدهیم. ما بدون ایراد نیستیم اما طبیعی نیست که از هفته‌های اول دنبال برکناری ما باشند و بخواهند برای فکری جانشین تعیین کنند. این رفتار منصفانه نیست و دور از عدالت است.

دقیقاً نکته همین‌جاست که شما با وجود کسب نتایج خوب اما زیر تیغ شدیدترین انتقادها قرار دارید.

من همیشه به شما گفته‌ام که مخالف نقد سازنده نیستم. ما نمی‌توانیم بدون ایراد باشیم و باید در راستای برطرف کردن آن قدم برداریم اما برخی دوست ندارند فکری در استقلال سرمربی باشد. روزهای اول می‌گفتند عجب کادری. این کادر استقلالی است و کلی تعریف و تمجید می‌شد. حتی می‌گفتند وجود دو سرمربی سابق استقلال کنار فکری بسیار مفید است.

همان‌ها الان دارند ما را می‌کوبند چون از صدرجدول افتادیم. آیا این دلیل می‌شود که ما را بکوبند؟ احساس می‌کنم جریان دارد خواسته یا ناخوانسته به ما لطمه می‌زند.

برنامه شما برای بازی‌های آینده چیست؟ آیا استقلال به صدرجدول برمی‌گردد؟

مگر می‌شود تیمی که الان در جایگاه سوم است و فاصله امتیازی زیادی با صدر ندارد، شانس قهرمانی نداشته باشد؟ بارها در لیگ اتفاق افتاده تیمی امتیازهای زیادی جلو بوده اما درنهایت قهرمان نشده است. حرف من این است که نباید نیم فصل را ملاک قرار داد. باید منصفانه درباره برخی مسائل سخن گفت. ما برنامه مشخصی برای آینده داریم. 

شاید بخش بزرگی از مشکلات شما ناشی از مسائل مالی هم باشد. بازیکنان روحیه مناسبی ندارند.

ما دریافتی‌های کمی داشتیم. بازیکن به من این را بارها می‌گوید من هم حرفی برای گفتن ندارم چون مسئولش نیستم. در تمرین گلایه‌های زیادی می‌شود. فکری هم تا جایی که توانسته به مدیران تذکر داده که مشکلات را برطرف کنند. ما هم اوضاعمان گل وبلبل نیست. یادتان هست سال‌ها از استقلال طلب داشتم و کلی از ارزش طلب من کم شد و بعد پولم را دادند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.