کرمان-اگر شما هم در چند روز گذشته برای خرید مرغ کشتار روز به بازار سری زده باشید احتمالاً در جریان هستید که مرغ کشتار روزبه قیمت مصوب در بازار نداریم و یخچال‌های فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی در سطح شهرخالی است!

مرغ از بازار کرمان پر کشید؛ سبقت قیمت گوشت سفید از دلار

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: از هفته گذشته تاکنون مرغ دوباره مانند نرخ ارز روند افزایشی ونوسانی به خود گرفته است و هر فروشگاه‌های بنا به نرخ دلخواه محصول خود را به فروش می‌رساند لذا این موضوع بسیاری از مردم کرمان را کلافه کرده است.

خودداری از فروش محصول

علی زندی یکی از فروشندگان عمده مرغ در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: از هفته گذشته تاکنون مرغداری‌ها محصول اندکی را روانه کشتارگاه کرده و لذا مرغ کمتری در بازار توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه مرغ کشتار روز باقیمت مصوب در همان نخستین ساعت تخلیه به فروش رفته وصف‌های طویلی برای دریافت آن در مقابل فروشگاه تشکیل می‌شود اظهار می‌کند: متأسفانه برای جلوگیری از هرگونه درگیری و پاسخ به مشتریان به هر شخص فقط یک مرغ می‌فروشیم.

وی به ما می‌گوید: در حال حاضر بیش از چند روز است که مرغداران از کشتار خودداری می‌کنند و کشتار محدودی هم که انجام می‌شود به استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

وی بابیان اینکه قیمت مرغ در استان‌های مجاور تا ۳۰ هزار تومان رسیده است افزود: طبیعی است که مرغداران حاضر نیستند مرغ تولیدی را به قیمت ۱۷ هزار تومان در کرمان راهی کشتارگاه کنند.

این فروشنده بابیان اینکه مرغ‌های این استان بدون هیچ نظارتی حال به‌صورت قاچاق و یا غیر قاچاق روانه استان یزد می‌شود به ما می‌گوید: به‌طور حتم عده‌ای در این راستا با کارشکنی و زرنگی درصدد گران کردن مرغ و گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند.

کارشکنی برخی افراد

کارشکنی و خودداری برای عرضه مرغ دقیقاً نکته‌ای است که محمدباقری ، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان نیز به آن اشاره داشته و می‌گوید: جوجه ریزی به‌موقع انجام‌شده است و انتظار این بود مرغی که در استان تولید می‌شود در کرمان نیز توزیع شود که متأسفانه برخی از افراد از این اقدام خودداری کرده‌اند.

هنگامی‌که موضوع را از معاون سازمان صمت استان کرمان  در خصوص چگونگی بازرسی از واحدهای صنفی پیش می‌کشیم این مقام مسئول نیز اعلام می‌کند: برای کنترل وضعیت موجود هزار تن مرغ منجمد در استان کرمان توزیع می‌شود که مجوز آن کسب‌شده است.

سینا خسروی  بابیان اینکه نیمی از این میزان مرغ طی دو روز آینده توزیع می‌شود و باقیمانده نیز در طول اسفندماه توزیع خواهد شد اذعان می‌کند: ۶۰ درصد از مرغ موردنیاز از سایر استان‌ها وارد می‌شود، اختلاف قیمت موجب می‌شود مرغ ما صادر شود.

خسروی تأکید کرد با هماهنگی‌های انجام‌شده خروج مرغ از استان کرمان ممنوع شده است و در صورت مشاهده محموله توقیف می‌شود.

قاچاق مرغ

قاچاق مرغ از استان کرمان به سایر استان‌ها در حالی در جریان است که هفته گذشته استاندار کرمان بر ممنوعیت خروج مرغ از استان کرمان تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید خروجی‌های استان را کنترل کنند و از خروج مرغ از استان جلوگیری کنند.

علی زینی وند در همین راستا عنوان کرد: از مسئولان قضایی هم می‌خواهیم ورود جدی داشته باشند و با مسببانی که موجب کمبود کالا در استان می‌شود جدا برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند اذعان کرد: انتظار می‌رود طی روزهای آینده این مشکل رفع شود.

استاندار کرمان ادامه داد: باید ظرفیت تولید مرغ در استان کرمان را افزایش دهیم و در این زمینه حمایت لازم از بخش خصوصی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.