۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 740956

سی و سومین دوره هندبال باشگاه‌های کشور که در روز ۱۹ مهر با رقابت ۱۲ تیم در دو گروه ۶ تیمی و به صورت متمرکز، آغاز شده بود، در بیست و نهمین روز از بهمن‌ماه با قهرمانی تیم نیروی زمینی «شهیدشاملی» کازرون به پایان رسید.

سرو ته لیگ هندبال را هم آوردند!

لیگ امسال به دلیل شیوع کرونا، همانند سایر رشته‌های ورزشی، با شرایطی ویژه، به صورت متمرکز، بدون حضور تماشاگر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد.

افزایش ناگهانی صعودکننده‌ها

مرحله مقدماتی در دو گروه ۶ تیمی برگزار شد. قرار بر این بود تا پس از مرحله مقدماتی، از هر گروه سه تیم به مرحله نهایی راه یابند. اما حوادثی که در روز پایانی دور برگشت به وقوع پیوست، ۶ تیم را به ۸ تیم افزایش داد. در آخرین بازی دور برگشت گروه دوم، تیم‌های فولادمبارکه سپاهان اصفهان و فرازبام خائیزدهدشت، در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که صعود سپاهان به عنوان تیم دوم گروه قطعی بود. درشرایطی که فرازبام نیمه اول را ۱۳ بر ۹ از سپاهان پیش بود، درنهایت، بازی با تساوی ۲۴-۲۴ به پایان رسید. با این نتیجه، فرازبام و زغال‌سنگ هم‌امتیاز شدند و فرازبام با تفاضل گل بهتر سوم و زغال‌سنگ حذف شد. مدیران زغال‌سنگ با ارسال فیلم بازی و نامه رسمی به کمیته انضباطی، مدعی شدند تبانی صورت گرفته است. کمیته انضباطی هم پس از دو هفته تشکیل جلسه داد و با محرومیت و جریمه نقدی دو بازیکن فرازبام و یک بازیکن سپاهان و اعلام اینکه از هر گروه چهار تیم به مرحله نهایی راه می‌یابند، با ریش سفیدی، سروته قضیه راهم آورد. نیروی زمینی کازرون که با به خدمت گرفتن مهدی آزاد منجیری، ملی‌پوش سابق سبزواری و مربی فعلی تیم ملی جوانان و تقویت تیم سال گذشته، به عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی در جام سی وسوم، پا به میدان گذاشته بود، در مرحله نهایی هم کاظم جمعه پورزاده، ملی‌پوش مشهدی جداشده از تیم مس را به خدمت گرفت تا با ترکیبی قدرتمند، نخستین جام قهرمانی باشگاه‌های کشور را به کازرونی‌های هندبال‌دوست هدیه کند. پدیده لیگ سی وسوم، زغال سنگ طبس بود که با مربی جوان خود، علیرضا بکماز، حضوری شایسته در لیگ هندبال داشت حالا باید منتظر روزهای بهتری برای هندبال طبس و زغال‌سنگ باشیم. 

صعود و سقوط تیم‌ها

تیم‌های پنجم و ششم گروه‌های مقدماتی، رقابت بر سر عناوین نهم تا دوازدهم را در یک گروه و به صورت رفت و برگشت برگزار کردند که درنهایت دو تیم کیمیاکاشت کردستان و نفت وگازگچساران با قرار گرفتن در رده‌های نهم و دهم، در لیگ برتر ماندنی شدند و تیم‌های ستارگان دشتستان و پرواز هوانیروز به دسته یک سقوط کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.