معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با محوریت بانک صنعت و معدن طرحهای دارای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری را در خراسان رضوی تامین مالی می‌کند.

وزارت صمت نیاز مالی طرحهای سرمایه‌گذاری خراسان رضوی را تامین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،  علی رسولیان اظهار کرد : بر این اساس تامین مالی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در قالب تفاهمی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: موارد مورد حمایت در خراسان رضوی از مجموع طرحهای سرمایه‌گذاری بزرگ به ارزش دو هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری دارای تفاهمنامه و تعریف شده برای اجرا در بخشهای مختلف صنعتی، روز سه‌شنبه هفته جاری پنجم اسفند ماه طی نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی و سرمایه‌گذاران آنها در محل بانک صنعت و معدن مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

وی محصول تولیدی این طرحهای صنعتی را ریسندگی، آلیاژ فروسیلیس، تایر و تیوپ، سدیم کربنات، آجر نسوز، فولاد، کاغذ و مقوا، چرم مصنوعی، محلولهای ضدعفونی، کاشی و سرامیک، چاپ سیلک، موتور درایو کم مصرف، کولر آبی، سفال و آجرنما برشمرد. 

رسولیان افزود: اجرای ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی از نظر ریالی به ۱۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز دارند.

وی سرمایه ارزی مورد نیاز این طرحها را نیر ۴۳.۵ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی تاکیدات نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و استاندار این استان نسبت به تامین تسهیلات برای همه طرحهای مورد اشاره اقدام کرده است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقام عالی این وزارتخانه برای تامین مالی طرحهای سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی مبلغی را از محل اعتبارات بنگاههای بزرگ صنعتی و معدنی نزد بانک صنعت و معدن، را در نظر گرفته است. 

شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. ۹۵ درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.