استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد انتخابات استان گفت: امانتداری آراء و صداقت مجریان، مشارکت حداکثری سه انتخابات خرداد ۱۴۰۰را تامین خواهد کرد.

امانتداری آراء و صداقت مجریان، فراهم کننده مشارکت حداکثری انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: با توجه به برگزاری سه انتخابات سال آینده و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.          
استاندار خراسان رضوی افزود: به جهت رعایت فاصله گذاری‌ها و محدودیت‌های اجتماعی قطعا نیازمند  پروتکل خاص در برگزاری انتخابات هستیم. 
وی افزود: صداقت، انسجام، تعامل و هماهنگی کامل باید بین مجریان برگزاری انتخابات در استان به عنوان اولین اصل مورد توجه قرار بگیرد، در مرحله دوم تعامل حداکثری باید با سایر دست‌اندرکاران اعم از هیاتهای نظارت و ناظران انتخابات مد نظر باشد. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه رعایت اصل بی‌طرفی و استقلال باید مورد توجه دائمی قرار بگیرد، تصریح کرد: جایگاه ما جایگاه حاکمیتی است و امانتی برعهده ما است لذا این باید برای همه دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات معنا پیدا کند که به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سلایق فردی، سیاسی و شخصی  در امر انتخابات تاثیر بگذارد. 
وی به ضرورت برگزاری جلسات توجیهی برای فرمانداران، بخشداران و همه دست‌اندرکاران برپایی انتخابات در استان اشاره و تاکید کرد:  استقلال و بی طرفی «خط قرمز» ما است. 

معتمدیان افزود: هیات‌های اجرایی و بازرسان سالم و متعهد باید تلاش کنند تابتوانیم یک انتخابات سالم، بی نقص و بدون ایراد را در سطح استان برگزار کنیم. 

استاندار خراسان رضوی خطاب به برگزار کنندگان و مجریان انتخابات در استان، تاکید کرد: هرگونه فعالیت، اظهار نظر و اقدامی که شائبه جانبداری از فرد، افراد، کاندیدا و جناح خاصی باشد  ممنوع است و با کسی تعارف نخواهیم داشت. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش صندوق‌های رای برای انتخابات  پیش رو، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده شود. 
معتمدیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در انتخابات تامین امنیت آن است.
استاندار خراسان رضوی به بحث سلامت و رقابت سالم در انتخابات اشاره کرد و گفت: باید تعاملات خود را با هیات‌های نظارت در بحث شوراها بالا ببریم که فضای عاقلانه‌ای باشد و همه جریانات تعریف شده در ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانند ورود پیدا کنند تا فضای رقابتی شکل بگیرد. 
معتمدیان  با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در باب اهمیت انتخابات، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیرا و صراحتا بر مشارکت مردم در انتخابات تاکید داشتند و فرمودند: «مشارکت مردم اهم است و انتخاب درست مهم» بر این اساس این سیاست و استراتژی کلانی بود که توسط معظم له مطرح شد. 
معتمدیان با تاکید براینکه  مشارکت حداکثری مردم در این دوران از منظر سیاست خارجی و داخلی بسیار اثرگذار است، عنوان کرد: باید همه تلاش خود را معطوف به این هدف مبارک کنیم و با فعال‌سازی احزاب، فعالین سیاسی و تشکل‌های سیاسی،  مشارکت و امید را  عینیت بخشیم  و در این ارتباط رسانه‌ها می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.