سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رجب ماه امید به رحمت الهی و ماه توبه به درگاه خداوند است.

رجب ماه امید به رحمت الهی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت در ویژه برنامه های تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تفسیر فرازهایی از دعای هر روز ماه رجب پرداخت و گفت: رجب ماه عبادت و بندگی خداوند است و سفارش شده در این ماه دعای «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ...» خوانده شود.

وی تصریح کرد: این دعا یکی از معروفترین و زیباترین دعاهای ماه رجب است که از بیان امام صادق(ع) نقل شده و در ابتدای دعا از خداوند به عنوان کسی که از او امید هر خیر و خوبی می رود یاد شده است.

این کارشناس دینی افزود: اگر کسی در این دنیا امیدش به خدا باشد هرگز امیدش ناامید نمی شود. البته این امید باید همراه با تلاش و کوشش باشد؛ امید بزرگترین سرمایه انسان مومن است که موجب حرکت او به سمت خداوند می شود.

وی ادامه داد: کسی که به رحمت و لطف پروردگار امیدوار باشد با این سرمایه به سمت مقام قرب الهی حرکت می کند و در نزد مردم هم عزیز و محترم می شود. اگر کسی برای رسیدن به هدفی امیدوار باشد با جدیت تمام به سمت هدف خود حرکت می کند و لطف خدا نیز همراه تلاش او می شود.

حجت الاسلام نظافت ابراز کرد: گاهی انسان تلاش می کند و در ظاهر نتیجه ای نمی گیرد اما از آنجا که لطف خدا همیشه همراه انسان های امیدوار و پرتلاش است خداوند از روی رحمت خود در دیگری را به روی او باز می کند.

وی با بیان اینکه ناامیدی بزرگترین گناه است افزود: خداوندی که به ما دستور داده سائل را از در خانه رد نکنیم چگونه ممکن است کسی که به دست نیاز به درگاه او بلند کرده باشد را ناامید کند و دست خالی برگرداند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما در فراز دیگری از ماه رجب از خداوند می خواهیم که ما را از تمام شرها و بدی ها در امان بدارد و در برابر همه ناملایمات از خداوند امنیت و امان طلب می کنیم. لطف خداوند بسیار زیاد است بنابراین زمانی که به درگاه خدا دست دعا برمی داریم باید خواسته های بزرگ را از او طلب کنیم.

وی اظهار کرد: در این ماه که ماه رحمت و مغفرت خداوند است بهتر است همه خیرها و خوبی ها از جمله خیرهای مادی و معنوی را از درگاه خدا طلب کنیم و از همه بدی ها و شرها به او پناه ببریم و بدانیم که خداوند در این ماه سائل را از در خانه خود نا امید رد نمی کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.