محسن حموله با ارائه پیشنهادی برای خانواده‌های ایرانی گفت: خانواده‌ها می‌توانند محصولات را به نام بچه‌ها خریداری کنند؛ وقتی بسته‌ای به نام کودک و یا نوجوان به درب منزلش ارسال می‌شود احساس غرور و خوشحالی می‌کند که به او بها داده شده و به نام خودش بسته‌ای را درب منزل آوردند و او تحویل می‌گیرد.

اسباب‌بازی‌ها را به نام بچه‌ها سفارش دهید/ جشنواره دیگر مختص تهران نیست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، ششمین جشنواره ملی اسباب بازی از ۲۸ بهمن کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این جشنواره با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی شکل گرفت و امسال با شیوع کرونا روند برپایی آن با تغییراتی مواجه شد و به نوعی ششمین دوره خود را با یک تفاوت عمده یعنی برپایی این رویداد فرهنگی به صورت مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی کلید زده است.

محسن حموله، دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اشاره به برپایی این دوره از جشنواره به صورت مجازی اظهار کرد: جشنواره ملی اسباب بازی امسال در ششمین دوره، کار جدیدی را شروع کرد و همه بخش‌های دوره‌های قبل را به صورت مجازی در این جشنواره برای خانواده‌های ایرانی در سراسر کشور آماده کرده است.

جشنواره اسباب بازی دیگر مختص تهران نیست

وی در ادامه افزود: این تجربه جدید سختی‌ها و شیرینی‌های خودش را دارد، اما نکته‌ای که برای ما اهمیت بسیاری دارد این است که سال‌های گذشته این انتقاد وجود داشت که جشنواره فقط در تهران برگزار می‌شود و بسیاری از مردم از حضور در آن بی‌بهره هستند، اما امسال شرایطی فراهم شده که همه خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان، علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران حوزه اسباب بازی و تولیدکنندگان از سراسر کشور می‌توانند از برنامه‌های جشنواره آگاه و از آخرین تولیدات ایرانی مطلع شوند و خرید کنند.

حموله با اشاره به ویژگی‌های خرید آنلاین گفت: خرید اینترنتی شرایط خاصی در کشور دارد. ما سعی کردیم دسترسی سهل و آسانی را برای خریداران و بازدیدکنندگان فراهم کنیم و از طرفی دیگری نیز این کالاها را به صورت رایگان به دست مردم در اقصی نقاط کشور برسانیم.

اسباب بازی را به نام بچه‌ها سفارش دهید

وی در ادامه تاکید کرد: یک پیشنهاد برای خانواده‌های ایرانی دارم و آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و محصولات را به نام بچه‌ها خریداری کنند. در این جشنواره ۱۲۵۰ قلم اسباب بازی ایرانی موجود و روی این سایت جمع‌آوری شده است. خانواده‌ها می‌توانند بحث «هدیه اسباب بازی به نام بچه‌ها» را در این قالب در نظر بگیرند. کانون پرورش فکری سالیان سال اشتراک کتاب و اسباب بازی را به نام بچه‌ها انجام می‌دهد. امتیاز کار این است که وقتی بسته‌ای به نام کودک و یا نوجوان به درب منزلش ارسال می‌شود احساس غرور و خوشحالی می‌کند که به او بها داده شده و به نام خودش بسته‌ای را درب منزل آوردند و او تحویل می‌گیرد.

به گفته دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، ما به این موضوع بسیار علاقمندیم و این مسئله را دنبال می‌کنیم که در سطح کشور اتفاق بیفتد. حتی برای روز پدر که در آستانه آن هستیم نیز بچه‌ها می‌توانند برای پدرانشان اسباب بازی‌های «برد گیمی» بخرند و  خانواده‌ها ساعت‌ها می‌تواند با آن سرگرم شوند و دور هم بنشیند و بازی کنند و فارغ از بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از بازی‌های برد گیمی که در بازار ما موجود و از تولیدات ایرانی است، استفاده کنند.

استقبال مردم از سایت جشنواره چندین برابر سایت‌های فروش اینترنتی است

حموله در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال و حضور مردم در سایت اشار کرد و با تاکید بر اینکه استقبال از سایت بسیار خوب بوده است، گفت: این را در مقایسه با سایت‌های اینترنتی بزرگ متوجه می‌شویم که ساعت حضور مردم در این سایت نسبت به سایت‌های بزرگ فروش آنلاین، چندین برابر است و این نشان می‌دهد مردم به اسباب بازی علاقه دارند و آن را دنبال می‌کنند. طبیعتاً سایت هم امکاناتی را برای مخاطبان فراهم و یک سری اطلاعات را دسته بندی کرده است، مانند رده بندی سنی، دسته بندی اسباب بازی‌ها، پرفروش ترین اسباب بازی‌ها، اسباب بازی‌های پیشنهادی، برترین اسباب بازی‌ها و ... .  همچنین کار دیگری که امسال انجام دادیم اختصاص بخشی به اسباب بازی‌هایی برای کودکان با نیازهای ویژه مانند نابینا، کم شنوا و ... بوده که معرفی شده و استقبال بسیار خوبی هم از آن شده است.

دبیر جشنواره به کالاهایی که موجودی آنها در سایت به پایان رسیده و نحوه جایگزینی آنها تصریح کرد: کالاهایی که تمام شده هر روز شارژ می‌شود و ما با تولیدکنندگانش در ارتباط هستیم و در جریان میزان موجودی کالاها قرار می‌گیرند. ۱۴۰ تولیدکننده اسباب بازی ایرانی و عروسک در سایتی تحت عنوان جشنواره اسباب بازی گرد هم آمدند و جشنواره اسباب بازی به عنوان یک سایت مرجع مطرح است و تاکنون سایتی مانند آن را در کشور نداشتیم که در یک زمان  ۱۴۰ تولیدکننده کالاهای خود را در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار بدهند و محصولاتشان را معرفی کنند.

سایت را ارتقاء می‌دهیم

وی در ادامه متذکر شد: ما با تجربه جدیدی مواجه هستیم اما باید کمی صبور باشیم و اگر سایت بعضی ساعت‌ها با ترافیک مواجه یا دچار اختلال می‌شود قطعاً مردم بدانند برای این سایت برنامه ریزی شده و در آینده خیلی بهتر از این خواهد شد و سایت جشنواره اسباب بازی برای مردم و علاقمندان در دسترس خواهد بود.

حموله همچنین در ارتباط با شرکت پست و نحوه ارسال به موقع مرسولات پستی تاکید کرد: امکان خرید از سایت به صورت ۲۴ ساعته فراهم است. شرکتی که بحث لجستیک و ارسال بار را را انجام می‌دهد یک شرکت باسابقه است که در فروش اینترنتی تجربه بسیاری داشته و قرارداد خوبی با اداره پست دارد و خوشبختانه تا این لحظه نارضایتی و شکایتی از پست نداشتیم که اسباب بازی‌ها به موقع ارسال نشدند یا اصلاً نرسیدند و دچار مشکل شده‌اند. ضمن اینکه ما شماره تلفن‌هایی را در سایت برای پشتیبانی آنلاین و تلفنی در اختیار بازدیدکنندگان قرار دادیم که خانواده‌ها هم می‌توانند در مورد خرید اسباب بازی از کارشناسان ما مشورت بگیرند  و از طرفی دیگر  مرسولات پستی خود را از این طریق پیگیری کنند.

چند پیشنهاد برای ایرانیان مقیم خارج و خرید از سایت

وی درباره امکان خرید ساکنان خارج از کشور از سایت جشنواره اسباب بازی گفت: اگر ایرانیان مقیم خارج از کشور بتوانند از طریق درگاه‌های ایرانی ارز رایج  کشور را واریز کنند امکان خرید برایشان مهیا است، اما نحوه ارسال آن که با پست بین‌المللی هماهنگ می‌شود دیگر رایگان نخواهد بود و باید هزینه آن پرداخت شود. یک راه دیگر هم این است که اگر بستگانی در داخل کشور دارند اسباب بازی را از طریق آنها سفارش بدهند و دریافت کنند و سپس از آن طریق مرحله پست به خارج از کشور را طی کنند.

حموله در بخش دیگری از گفته‌های خود به میزان تبلیغات شهری در اطلاع رسانی مناسب از زمان و شیوه برپایی ششمین دوره جشنواره اسباب بازی یادآور شد: کانون پرورش فکری در تمام استان‌ها و شهرها مراکز فرهنگی و هنری داشته و مدیریت کل استان‌ها را در اختیار دارد. اولاً که در تمام استان‌ها تبلیغات شهری، نصب بنر، مصاحبه در صدا و سیما، شبکه‌های استانی و شبکه‌های رادیویی انجام  می‌شود و همه تلاشمان را کردیم که به مردم اطلاع رسانی کنیم که از برنامه‌های جشنواره مطلع شوند. همچنین مدت زمان جشنواره را هم نسبت به سال‌های گذشته طولانی‌تر کردیم و به جای یک هفته زمان آن را به دو هفته زمان افزایش دادیم که البته برای ما سختی‌هایی دارد اما با این حال این زمان را بیشتر کردیم که مردم و خانواده‌های ایرانی بتوانند خرید کنند.

فعالیت همزمان سایت با برپایی فیزیکی جشنواره در دوره‌های آتی

وی با اشاره به اینکه سایت جشنواره در دوره‌های آتی نیز فعال خواهد بود، گفت: ما نیاز داشتیم زیرساخت‌های فناوری جشنواره ملی اسباب بازی را تقویت کنیم و همزمان که جشنواره به صورت حضوری برگزار می‌شود مسائل آی تی و فناوری آن را هم دنبال کنیم. کرونا امسال این فرصت را به ما داد که روی بخش مجازی و فناوری آی تی برنامه ریزی کنیم و اگر سال آینده جشنواره به صورت حضوری برپا شد به صورت مجازی هم برای کل کشور برگزار خواهد شد.

حموله در پایان تاکید کرد: زمان جشنواره تا یازدهم اسفندماه است و از همه مردم ایران دعوت می‌کنم برای حمایت از تولیدات ایرانی در سال جهش تولید از سایت این جشنواره بازدید کنند. «آینده را باید ساخت» شعار جشنواره است و باید برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها باید اسباب بازی تهیه شود تا به واسطه این محمل از موبایل و بازی‌های ریانه‌ای که مضرات زیادی هم دارد فارغ شوند و وقتشان را با کودکانش و اسباب بازی‌ها بگذرانند. اگر استقبال مردم خوب باشد این جشنواره تمدید خواهد شد.

ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی در تارنمای irantoyfestival.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.