هرمزگان- هفته گذشته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه قشم زیبا برای هوشمندسازی سفر به قشم در ایام شیوع کرونا خبر داد و لذا همین موضوع با واکنش های بسیاری در بین کاربران فضای مجازی همراه شد که در این ایام و سفر؟

 برگزاری تور گردشگری در هرمزگان تا اطلاع ثانوی تعطیل!

قدس آنلاین-گروه استان ها: هفته گذشته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم  اعلام کرد: سامانه قشم زیبا برای هوشمندسازی سفر به قشم در ایام شیوع کرونا طراحی و از ابتدای اسفندماه اجرایی می‌شود که برای سفر به این جزیره باید در آن ثبت نام کرد.

مرتضی شیخ زاده  در این رابطه گفت:  رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیط شناور از امکانات این سامانه به شمار می‌رود و حالا همین خبر به محل مناقشه بسیاری از کاربران فضای مجازی تبدیل شده است!

خبر خوشایند با طعم ناخوشایند

خبر راه اندازی سفر های هوشمند و اعلام منطقه آزاد قشم برای پذیرش میهمانان نوروزی برای بسیاری از هموطنان خبری خوشایند و برای برخی از افراد هم به ویژه مسئولان و کادر درمانی بسیار ناخوشایند بود.

برای بسیاری از افرادی که به قول خودشان از سال گذشته به دلیل در خانه ماندن دلشان پوسیده است و دلشان لک زده برای گشت و گذار خبر خوشیایندی بود.

در همین رابطه بسیاری از کاربران فضای مجازی حتی ابراز خوشحالی کردند که چه خوب است فقط مسافرانی را به این جزیره راه می دهند که اقامت هتل داشته باشند!

سفر هوشمندانه زیر نظر مسئولان و به شرط رزرو هتل برای بسیاری از افراد دارای تمکن مالی خبر مسرت بخشی بود و البته برخی افراد هم در این راستا انتقاداتی داشتند که این رویه موجب می شود تا باز هم افرادی که دارای تمکن مالی باشند به جزیره راه پیدا کرده و افرادی که نمی توانند اقامتگاهی را رزرو کنند باید در قرنطینه باشند!

البته ناگفته نماند این خبر برای آژانس های مسافرتی نیز بسیار مست بخش بود چون به زعم خودشان می توانستند از این فرصت استفاده کرده و گوشه کوچکی از خسارت های متحمل شده را جبرا کنند.

از تمامی این سخنان و بحث ها که بگذریم اما خطر انتقال ویروس آن هم در شرایطی که ویروس انگلیسی در کشور در حال خودنمایی است موجب انتقادات بسیاری شد.

برگزاری تور گردشگری ممنوع

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آب پاکی بر روی دست تمامی دست اندرکاران تور ریخته و می گوید:  مقرر شده که تا آخر فروردین‌ماه ۱۴۰۰ هیچ تور گردشگری در هرمزگان فعالیت نداشته باشد و اگر اقدامی در این زمینه صورت بگیرد، خلاف قانون است.

دکتر حسین فرشیدی در نشست خبری آخرین روز هفته با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نباید شوخی گرفته شود.

وی ادامه داد: شمار بیماران کرونایی در استان در حال افزایش است که عمدتاً بیماران سرپایی هستند و لذا بیش از ۲ هزار تست روزانه در استان در حال انجام است.

فرشیدی ادامه داد: هدف ما این است که در مواجهه با موج مسافران ایرانی خارج از کشور، از تمام پروازها و شناورهای خارجی تست بگیریم؛ مکان‌های مناسبی را نیز برای قرنطینه آماده کرده‌ایم. تاکنون ۵ یا ۶ مورد مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی در استان را تست کرده و به تهران ارسال فرستاده‌ایم. هنوز مورد مثبتی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: با زحمت ویژه‌ای در حال پیگیری مورد پشه آئدس در استان هستیم. هنوز در مدت اخیر صید پشه آئدس نداشته‌ایم. بحمدالله تاکنون بیمار مبتلا به تب دنگی نیز نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: مقرر شده که تا آخر فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تور گردشگری در هرمزگان فعالیت نداشته باشد و اگر اقدامی در این زمینه صورت بگیرد، خلاف قانون است. اکنون تنها یک نوزاد مبتلا به کرونا در استان داریم که در بیمارستان کودکان بستری است.

فرشیدی تصریح کرد: در مورد پلمپ برخی واحدها، هدف ما اذیت کردن مردم نیست. در ستاد مبارزه با کرونا نیز مطرح شده که بجای تعطیلی، جرائم را بالا ببریم چراکه گاهی برخی پلمپ‌ها سبب گرفتاری مردم می‌شود. البته همکاری خوبی از سوی دستگاه قضایی با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا در جریان است. در هفته آینده یک آزمایشگاه تست کرونا را بندرلنگه افتتاح خواهیم کرد که مشکل نیروی انسانی آن را حل کرده‌ایم و دوره‌های لازم گذرانده شده تا دیگر نیازی نباشد که موارد تست به بندرعباس ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.