یک مقام در وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن برنامه بازنگری در سیاست آمریکا در قبال عراق را آغاز کرده است.

بازنگری دولت بایدن در روابط خود با بغداد/ کلنگ‌زنی پایگاه جدید آمریکا در مثلث طلایی عراق

قدس آنلاین: یک مقام در وزارت خارجه آمریکا به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت که بلینکن درحال تنظیم سندی درباره بازنگری در سیاست آمریکا در عراق است و این سند پس از کسب نظر پنتاگون به کاخ سفید ارائه خواهد شد.

این مقام تأکید کرده که دولت آمریکا درحال بررسی بازگرداندن صدها دیپلمات و نظامی آمریکایی به سفارت این کشور در بغداد است. در ماه مه گذشته  شمار بالایی از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد که بزرگ ترین سفارت آمریکا در جهان است، از عراق خارج شده بودند و وزارت خارجه بر کاهش شمار کارکنان خود در عراق تأکید کرده بود.

در این گزارش آمده است که دولت آمریکا هنوز آمادگی بازگشایی کنسولگری خود در بصره را که در سال ۲۰۱۸ پس از یک حمله راکتی تعطیل شد، ندارد. آمریکا در حال بررسی محدودیت هایی است که دولت ترامپ برای خرید انرژی از ایران بر عراق وضع کرده بود.

این مقام آمریکایی تأکید کرده که واحد آمریکایی توسعه بین المللی در حال بررسی افزایش کمک های انسانی به عراق به خصوص در بخش های غربی و شمالی است که بیشترین آسیب را از حملات تروریست های داعش دیدند.

آغاز احداث پایگاه جدید آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و ترکیه

از سوی دیگر همزمان و در حالی که دولت عراق از سوی پارلمان این کشور برای احجرای مصوبه اخراج نیروهای امریکایی زیر فشار است، منابع خبری عراقی امروز فاش کردند که ارتش آمریکا کار احداث یک پایگاه نظامی جدید در مثلث مرزی سوریه، عراق و ترکیه را آغاز کرده است.

پایگاه خبری «موازین نیوز » عراق به نقل از یک منبع کُرد نوشت: نیروهای آمریکایی کار احداث پایگاه نظامی جدیدی در مثلت مرزی سوریه، عراق و ترکیه را با هدف نظارت بر این منطقه آغاز کرده اند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی مصالح ساختمانی و نیز تجهیزات و ادوات نظامی و لجستیکی را برای جلوگیری از هرگونه برخورد یگان های کُرد و ارتش ترکیه و جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه و نظام سوریه به سمت مثلث مرزی، به روستای «عین دیوار» واقع در این مثلث آورده اند.

این منبع که پایگاه موازین نیوز به نام وی اشاره ای نکرد، گفت: یک کاروان نیروهای آمریکایی متشکل از ده ها کامیون حامل مصالح ساختمانی و ادوات نظامی و لجستیکی و وسایل دیگر دیروز شنبه از گذرگاه مرزی «الولید» عراق با سوریه وارد روستای عین دیوار از توابع منطقه «دیریک» در شرق شهر قامشلی در سوریه شد.

این منبع تصریح کرد: آمریکایی ها به ساکنان روستا گفته اند که هدف از احداث این پایگاه، حفاظت از آنها در برابر هرگونه حمله خارجی یا داخلی است.

نیروهای آمریکایی به طور غیرقانونی و بدون موافقت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور یافته و بخش هایی از آن را اشغال کرده اند.

آمریکایی ها در عین جابجایی نیروهای خود بین سوریه و عراق، پل ارتباطی تروریست‌های داعش در مرزهای عراق و سوریه نیز هستند و با جابجا کردن آنها بین دو کشور، به دنبال ادامه بی ثباتی در این دو همسایه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.