رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ایجاد و توسعه روستابازارها در خراسان رضوی نقطه قوت و قابل الگوبرداری در سراسر کشور برای حمایت از تولیدکنندگان است.

ایجاد روستابازار در خراسان رضوی تحقق حمایت از تولیدکنندگان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام روح‌الله ولدبیگی  در مشهد افزود: علاوه بر آن ایجاد روستابازارها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی موجب ارائه محصولات به قیمت مناسب به مصرف کننده و نیز حذف دلالها می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد روستابازار تحقق کامل شعار از مزرعه تا سفره است و همت والا در خراسان رضوی موجب شده تاکنون ۶ روستابازار در این استان تشکیل و ۴۰ واحد دیگر تا پایان سال راه‌اندازی شود.

رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در این استان می‌توان به ورود و تقویت استارتاپها اشاره کرد به طوری که هم اکنون بیش از سه هزار قلم از کالاهای کشاورزی در این استان از این طریق به فروش می‌رسد و نشان دهنده هماهنگی و حرکت مجموعه تعاون روستایی به سوی شیوه‌های نوین بازاریابی است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تعاون نگری برای رسیدن به تعاونگری است افزود: باید جایگاه و اهمیت کار تعاونی را بیش از پیش در جامعه و میان مردم ترویج دهیم تا از این طریق شاهد تقویت فعالیتهای تعاونی باشیم.

حجت‌الاسلام ولدبیگی ادامه داد: در این راستا تقویت ارتباطات با ائمه جمعه و به تبع آن افزایش ارتباط با مردم و ترویج کار و اهمیت تعاونی می‌تواند ما را در انجام وظیفه خود یاری دهد.

وی با اشاره به توسعه تحریمها به حوزه نهاده‌ها و خوراک دام گفت: ظلم دنیای غرب از تحریم ۸۰ میلیون ایرانی به تحریم خوراک حیوانات و دام رسیده و این نهایت خباثت است.

رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: در مسیر تبدیل تهدید به فرصت در زمینه نهاده‌ها و خوراک دام، استان خراسان رضوی پیشتاز بوده و اقدام خوبی انجام داده است به طوری که هم اکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد خوراک دام این استان از محل ضایعات کشاورزی استان تامین می‌شود که اقدام شایسته و درخور توجه است.

وی ادامه داد: پوست و بقایای محصولات کشاورزی و ضایعات این بخش به خوبی می‌تواند تامین کننده بخشی از نیاز استان به خوراک دام باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.