نمایشگاه گروهی «جلوه گل» با نمایش آثار نگارگری و گل و مرغ چهار هنرمند برجسته خراسانی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه نگارگری «جلوه گل» در نگارخانه رضوان گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، جواد براتی، مسئول مکتب هنر رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه «جلوه گل» در نگارخانه رضوان بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۱ تابلو از آثار نگارگری و گل و مرغ استادان رضا مهدوی، علیرضا قزی، عطااله شاکری و احسان افشار با مضامین دینی و مذهبی و در ابعاد گوناگون در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

وی با اشاره بر اینکه آثار نمایشگاه «جلوه گل» با تکنیک‌های مختلف در ادوار گذشته خلق شده است، افزود: هنردوستان تا هفتم اسفند سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ می‌توانند از این نمایشگاه واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، نگارخانه رضوان دیدن کنند.

در ادامه مسئول مکتب هنر رضوان گفت: همچنین سه نشست تخصصی با موضوعات «نگارگری و راه‌های نرفته»، «تصویرسازی مذهبی» و «خلاقیت در اجرای آثار گل و مرغ» به ترتیب با حضور احسان افشار، رضا مهدوی و عطااله شاکری در روزهای ۴ تا ۶ اسفند ۱۳۹۹ از ساعت ۱۷ در حاشیه برپایی این نمایشگاه در نگارخانه رضوان برگزار خواهد شد.

براتی با تأکید بر اینکه ظرفیت پذیرش مخاطبان حضوری در این نشست‌ها به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران شیوع بیماری کرونا بسیار محدود است، اضافه کرد: عموم هنردوستان می‌توانند مباحث تخصصی این نشست‌ها را از طریق صفحه اینستاگرام مکتب هنر رضوان به نشانی rezvan_artschool@ به صورت پخش زنده(live) دنبال کنند.

وی با بیان اینکه نگارگری(نقاشی ایرانی) شامل سه زیرشاخه نگارگری، تذهیب و گل و مرغ می‌شود، گفت: بسیاری از آرایه‌های هنری زیبا و بی‌نظیر بکار رفته در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی بویژه در کاشی‌کاری‌ها، ریشه در هنر نگارگری دارد.

مسئول مکتب هنر رضوان خاطرنشان کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت استادان توانمند و طراز اول مشهد و برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در مسیر آموزش، اشاعه و حمایت هر چه بیشتر از هنر نگارگری به منظور تحقق یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های خود فعالیت می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.