رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیگیر ایجاد شهرک بومی‌سازی معادن با هدف کاهش هزینه‌ها، توسعه خطوط تولید و رفع خام فروشی هستیم.

ضرورت ایجاد شهرک بومی سازی معادن در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، حسین احمدی سلیمانی رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد گفت: کمیسیون معدن ورود عملیاتی به مسائل و مشکلات بخش خصوصی فعال در حوزه معدن داشته است.
او افزود: مقوله بومی‌سازی را با هدف کاهش هزینه‌ها و توسعه خطوط تولید و همچنین کمک به رفع خام فروشی دنبال کردیم و تصمیم به ایجاد شهرک بومی‌سازی در این حوزه گرفته شد. مجدانه پیگیر این مبحث هستیم تا از توان داخلی برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های معدنی، بهره بگیریم.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی اشاره ای به مشکلات شرکت‌های سیمانی در فصول سرد سال برای تامین سوخت و چالش قطعی گاز و برق آن‌ها کرد و ادامه داد: متاسفانه عدم مدیریت صحیح در این بخش باعث می‌شود تا مراکز تولیدی فعال در این حوزه، برای چهارماه با مشکل تامین سوخت مواجه باشند و خطوط آن‌ها راکد شود.
احمدی سلیمانی بیان کرد: بهای سوخت مازوت و همچنین هزینه‌های حمل و نقل هم به گونه‌ای تعیین می‌شود که قیمت سیمان در بازار حتی از بهای تمام شده آن کمتر بوده و عملا توزیع این محصول در بازار توجیه اقتصادی برای تولیدکننده ندارد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.