برای همه ما در پشت چراغ قرمز پیش آمده افرادی را در لباس رنگی با دسته‌ای از گل‌های رنگارنگ فصلی دیده باشیم که با چشمان غم‌آلود خیره به چشمانمان باشند.

تکدی‌گری در پوشش گل فروشی!

نگاه ملتمسانه آن‌ها در این حال و احوال محدودیت‌های کرونایی و اوضاع اقتصادی طوری شده که خرید یک شاخه گل انگار می‌تواند برای چند لحظه هم که شده آن‌ها را از غم‌هایشان رهایی دهد.

در بیشتر مواقع این سؤال پیش می‌آید چرا این شاخه گل‌ها توسط گلفروش‌های سرچهارراه‌ها با قیمت مصوب به فروش نمی‌رسند. گاهی شلوغی شهر در ساعت پر رفت و آمد، نوع برخورد و رفتار گلفروش‌ها زمینه نارضایتی برخی شهروندان را پیش آورده باشد.

قیمت‌های متفاوت

یکی از شهروندان در همین خصوص می‌گوید: مسیر محل کار به خانه‌مان موجب شده است، که من هرروز این گلفروش‌ها را سر چهارراه ببینم، در روزهای اول که با التماس گل را پیش من می‌آوردند از سر دلسوزی شاخه گلی می‌خریدم، اما کم‌کم به مرور زمان به این نتیجه رسیدم که انگار پول خرد و فروش این گل‌ها بهانه است و اگر گل نخرم، فقط پرداخت هزینه‌ای باشد، بیشتر خوشحال می‌شوند.

شهروند دیگری می‌گوید: در بیشتر اوقات تا می‌بینند شیشه ماشین پایین است؛ شاخه گل را به هر بهانه‌ایی که شده داخل ماشین من می‌اندازند تا مجبور به خرید آن باشم.

وی می‌افزاید: در شلوغی و سر و صدا و بوق‌های ممتد ماشین‌ها، متأسفانه هیچ‌گونه آموزشی به این افراد داده نمی‌شود، درست است خرید گل‌ها از این افراد یک کار انسان‌دوستانه محسوب می‌شود، ولی هر چیزی جای خود را دارد.

فروش گل بهانه است!

شهروند دیگری از تکدی‌گری پنهان برخی از این افراد به شدت گلایه داشته و می‌گوید: تعداد اندکی از گلفروش‌های سرچهارراه‌ها همان جملات یک متکدی عادی را به زبان می‌آورند که وجهه خوبی ندارد و لازم است متولیان این موضوع در شهر نسبت به آموزش آن‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهند.

به گفته برخی از شهروندان تعدادی از این افراد به دنبال گرفتن وجوه نقد از رانندگان یا سرنشینان خودروها هستندو فروش گل تنها بهانه ای برای نزدیک شدن آن‌ها به خودروهای متوقف در پشت چراغ قرمز چهار راه ها

می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.