۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 741137

مدیران شبکه پنج سیما از مراحل پیش تولید، ساخت و نصب دکور عظیم وکم نظیر مسابقه بزرگ «کهکشان»، مسابقه ای مبتنی بر تکنولوژی AR و VR با محوریت به چالش کشیدن ارتباط انسان با رسانه ها و واکاوی واقعیت های مجازی (VR) و واقعیت های افزوده (AR) بازدید کردند.

از «کهکشان» شبکه پنج چه خبر؟

به گزارش قدس آنلاین، مهندس سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما، مسابقه بزرگ «کهکشان» را پروژه ای بدیع و بی بدیل برشمرد و افزود: این مسابقه هیجان انگیز و چالشی تلویزیون، با توجه به نوآوری و معنا بخشیدن به دوره های مختلف ارتباطات، حتما با استقبال کم نظیر مخاطبان رسانه ملی روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: ضروری است اتاق فکر، خلاقیت و برنامه ریزی کهکشان از هم اکنون روی ایده های جدید برای تهیه و تولید فصل دوم آن برنامه ریزی نمایند.

مدیر شبکه پنج سیما افزود: این مسابقه به لحاظ ساختار، فرم و محتوا بسیار پیچیده و دارای بخش های جذاب و متنوعی است که انتظار می رود ضمن فعالیت ویژه در فضای مجازی برای تشریح محتوای آن، چالش ها و داستان هر بخش از مسابقه در طول ضبط برای شرکت کنندگان و بینندگان تبیین شود. 

مهندس اشناب ضمن تاکیدِ اینکه «کهکشان» روایتگر دوره های مختلف ارتباطات است افزود: سفر در زمان و رسیدن به گذشته و برگشتن به زمان حال و آینده، چالش های گوناگون و هیجان انگیزی خواهد داشت. لذا برنامه ای تلویزیونی با این حجم از اطلاعات و عقبه ی فکری حتما باید در مسیر رشد و شکوفایی جوانان ایران در حوزه های مختلف ارتباطات قرار گیرد.

مدیر شبکه پنج سیما همچنین به بهره گیری از موسیقی های اقوام و گویش های مختلف در مسابقه کهکشان تاکید کرد و گفت: روایت قصه های مشاهیر ایران، قهرمانان و بزرگ مردان ایران زمین همچون شهید سلیمانی، شهید فخری زاده و ... در مسابقه بزرگ کهکشان ضروری است.

در این دیدار که به همراهی مهدی کریمی قائم مقام مدیر شبکه و مدیر گروه اجتماعی و مصطفی جعفریحیی مشاور مدیر شبکه پنج سیما صورت گرفت، سعید اشناب ضمن آرزوی موفقیت برای عوامل جوان و با دانش مسابقه بزرگ «کهکشان»، نسبت به پخش تلویزیونی آن در تابستان ۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد.

یادآور می شود مسابقه بزرگ «کهکشان» نخستین مسابقه تلویزیونی مبتنی بر تکنولوژی  AR وVR  است با محوریت به چالش کشیدن ارتباط انسان با رسانه ها و واکاوی واقعیت های مجازی(VR)  و واقعیت های افزوده (AR) در شبکه پنج سیما تولید می شود.

این برنامه که برای پخش در تابستان ۱۴۰۰ آماده می شود در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما تولید شده و مجری طرح آن مرکز نوآوری رسانا می باشد. تهیه کنندگی این مسابقه برعهده کمیل سوهانی بوده و محمدصادق باطنی به عنوان طراح مسابقه و محسن تقوی زنوز مشاور پروژه است. همچنین بهراد رضازاده به عنوان دستیار تهیه و مدیر تولید، فاطمه دلاوری به عنوان سردبیر، مهدی آتش جام به عنوان مدیر فنی و طراح اپلیکیشن، حامد صفایی به عنوان مدیر هنری، بهراد جهانبخت به عنوان گرافیست، صالح رضاداد، مهدی امینیان و عباس نیک نفس به عنوان گروه طراحی مسابقات، شهرام قاسمی به عنوان طراح و مجری دکور و امیرمسعود توسلی به عنوان مدیر برنامه ریزی در این مسابقه ایفای نقش می نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.