هم‌زمان با فرارسیدن میلاد با سعادت امام جواد(ع)، حرم مطهر میزبان عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حال ‌و ‌هوای ویژه حرم مطهر رضوی در میلاد ابن‌الرضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت این میلاد فرخنده، صحن و سرای رضوی با نصب کتیبه‌های پارچه‌ای فضاآرایی و آذین‌بندی شده است.

امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در این رابطه ابراز کرد: دور تا دور صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی، مسجد گوهرشاد و قدس و دور پایه‌های محل ورودی صحن‌های غدیر و کوثر با کتیبه‌های عمودی رنگی به مناسبت ایام میلاد باسعادت امام علی(ع) و امام جواد(ع)، فضاآرایی شده است.

به گفته بهنام، گل‌آرایی اماکن متبرکه حرم رضوی نیز همزمان با اعیاد رجبیه به ویژه فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت امام علی(ع) در حال انجام است.

شب گذشته نیز همزمان با شب میلاد ابن الرضا(ع) حضرت جواد الائمه(ع) حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرور بود و مراسم جشنی با عنوان «کوثر ثانی» در این بارگاه نورانی برگزار شد. شعرخوانی، بیان معارف قرآنی، قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل، همخوانی و سخنرانی از برنامه‌های محوری این مراسم بود.

در این مراسم که ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی پیرامون فضیلت ماه مبارک رجب پرداخت و بیان کرد: ماه رجب یک ظرف زمانی بسیار مهم است که مومنین باید از این ظرف زمانی به بهترین نحو استفاده کنند.

صبح امروز نیز از ساعت۱۰:۳۰ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) مراسم جشن میلاد امام محمد تقی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدآبادی برگزار شد. امشب نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر و مولودی‌خوانی مهدی سروری پس از اذان مغرب در حرم امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود.

همچنین به همت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ۸۰ هزار بسته کیک در شب و روز میلاد امام جواد(ع) در میان نمازگزاران بارگاه نورانی امام هشتم(ع) توزیع شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.