هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد از اواخر روز سه‌شنبه این استان تحت تأثیر سامانه‌‎ای سرد و مرطوب قرار خواهد گرفت و بر همین اساس اطلاعیه شماره ۴۶ با سطح نارنجی صادر می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه که  آمده است: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی پیش‌بینی می‌شود با نفوذ این سامانه شاهد بارش برف به ویژه در نیمه شمالی استان باشیم.

بر اساس این اطلاعیه، کاهش محسوس دما از بعد از ظهر سه شنبه بیش از ۱۰ درجه سلسیوس خواهد بود و انتظار می‌رود دمای حداقل شبانه در بیشتر نقاط استان به کمتر از صفر درجه سلسیوس و در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز به کمتر از ۱۰ درجه سلسیوس زیر صفر برسد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به این کاهش دما شاهد بارش پراکنده برف به ویژه در نیمه شمالی، وزش باد شدید در غالب نقاط استان خراسان رضوی خواهیم بود و در برخی از نقاط به ویژه نوار شرقی پدیده باید همراه با گرد و خاک و احتمال بروز خسارت خواهد بود.

"یخ‌زدگی، لغزندگی محورها و معابر، وزش باد شدید لحظه‌ای، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش میدان دید از اثرات ویژه این رخداد خواهد بود که بارش‌های آن تا اواخر هفته جاری همراه با ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده را در پی خواهد داشت."

در این اطلاعیه توصیه شده است: تأمین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، همچنین اقدامات لازم به منظور کاهش آسیب احتمالی ناشی از سرمازدگی به باغ‌های استان و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای در استان خراسان رضوی باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.