رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات گفت: به وسیله گزارشات مردمی فرد شکارچی که در حاشیه منطقه شکارممنوع نوبهار مه‌ولات اقدام به شکار یک راس آهو کرده بود، دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات: شکارچی آهو در چنگال قانون

به گزارش قدس آنلاین، حمید جوانبخت  اظهار کرد: طبق گزارشات موثق مردمی فردی که در حاشیه منطقه شکارممنوع نوبهار مه‌ولات اقدام به شکار یک رأس آهو کرده بود، شناسایی و با حمایت دستگاه قضایی و اقدام به موقع مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی، در حالیکه قصد پاک کردن ادله جرم را داشت، دستگیر و به قانون سپرده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مه‌ولات ادامه داد: در بازرسی از منزل این متهم، مقادیری ابزار، ادوات و مهمات غیرمجاز مربوط به شکار، مقداری گوشت و پوست آهو و یک قطعه پرنده وحشی مینا کشف و ضبط و نامبرده با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مه‌ولات معرفی شد.

وی متذکر شد: طبق آخرین مصوبه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست، قانون‌گذار جریمه شکار یک رأس آهوی جنس نر و ماده را به ترتیب ۲۵۰ و ۷۵۰ میلیون ریال تعیین کرده که فرد متهم علاوه بر تحمل مجازات کیفری، باید جریمه نقدی را نیز به دلیل ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست، در حق دولت پرداخت کند.

جوانبخت از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید مراتب را در اسرع وقت با شماره تلفن ۵۶۷۲۹۱۰۰ و یا تلفن گویای شبانه روزی به شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.