نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره از رئیس ‌جمهوری آمریکا خواستند در ادامه سیاست سلف خود، تحریم‌های بیشتری را برای جلوگیری از به سرانجام رسیدن پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا اعمال‌کند.

جمهوری‌خواهان به‌دنبال تحریم های بیشتر علیه نورداستریم۲ هستند

به گزارش قدس آنلاین، جمهوری خواهان خواستار تحریم های بیشتر علیه خط لوله نورد استریم ۲ هستند. در همین رابطه خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (دوشنبه) نوشت: «تد کروز» جمهوری خواه به نمایندگی از هم حزبی های خود از دولت بایدن خواسته است اقدامات بیشتری علیه شرکت های روسی که در خط لوله نورد استریم ۲ کار می کنند، اعمال کند. وی بر این باور است که پروژه آلمان و روسیه امنیت انرژی اروپا را به خطر می اندازد.

بر این اساس نمایندگان کنگره جمهوری خواه از رویکرد جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده در مورد خط لوله آلمان و روسیه ناراضی هستند. به گفته سناتور کروز دولت بایدن با بی عملی خود اجازه می دهد این خط لوله با عواقب فاجعه بارش برای امنیت ملی آمریکا و امنیت انرژی متحدان اروپایی واشنگتن به پایان برسد.

کروز گزارش وزارت امور خارجه به کنگره را مبنی بر شناسایی شرکت هایی که می توانند به دلیل مشارکت در ساخت خط لوله با مجازات روبرو شوند ، مورد انتقاد قرار داده و گفته است که دولت بایدن از اقدام موثر علیه این پروژه خودداری کرده است.

تا کنون دولت بایدن فقط تحریم هایی را علیه کشتی لوله گذار روسی «فرتونا» و مالک آن (KVT-RUS) اعمال کرده که هر دو آنها قبلا هم توسط دولت ترامپ مجازات شده بودند.

همچنین «مایکل مک‌کال» عضو جمهوری خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این اقدامات را کاملاً ناکافی می خواند و می گوید که آنها با قصد کنگره برای جلوگیری از تکمیل این خط لوله زیانبار مطابقت ندارند.

ایالات متحده مخالف این پروژه است زیرا نگران است که شرکایش در اروپا بیش از حد به روسیه وابسته شوند. در همین راستا در پایان سال ۲۰۱۹ ، کمی بعد از اینکه ایالات متحده قانون تحریم های اولیه (Peesa) را علیه کشتی های ویژه ای که لوله گذاری می کردند، تصویب کرد، کار ساخت این خط لوله متوقف شد. ترامپ پیش از ترک کاخ سفید نیز اولین تحریم ها را در ژانویه علیه شرکت روسی KVT-RUS و کشتی 'فورتونا' اعمال کرد.

پیش از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که دولت قبلاً موضع خود را در قبال پروژه نورد استریم۲ روشن کرده و آن را «یک معامله بد» می داند. وی با بیان این که اگر شرکت ها درگیر این پروژه شوند، خطر تحریم را به جان می خرند، تاکید کرد بایدن در این باره با شرکای اروپایی مشورت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.