سخنگوی کاخ سفید بیانیه وزیر خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی را بازتابی از گشایش برای دیپلماسی دانست و گفت مایلیم بدون برداشتن هیچ گام ابتدایی، با ایران در میز گفت‌وگوی دیپلماتیک بنشینیم.

آمریکا: بدون پیش شرط مایل به گفت و گو با ایران هستیم

قدس آنلاین: جن ساکی روز دوشنبه درنشست خبری روزانه خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ایران برای کاهش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد.

وی افزود: این سوال به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و نوع بحث هایی که آنها درباره انطباق و دسترسی به تاسیسات هسته‌ای ایران داشتند، بر می‌گردد.

سخنگوی کاخ سفید با ارجاع به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی اشاره کرد و آن را بازتابی از گشایش دیپلماسی دانست.

ساکی افزود: این دعوتنامه توسط اروپایی‌ها صادر شد که ما و ایران را برای نشستن به میز مذاکره دعوت می‌کند.  نشانه‌ای مبنی بر اینکه مایل هستیم پیش از این گام های دیگری برداریم، وجود ندارد.

وی ادامه داد: می‌خواهیم پشت میز بنشینیم و گفت‌وگوی دیپلماتیک داشته باشیم زیرا ما به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم و معتقدیم دیپلماسی، بهترین راه برای انجام این کار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.