سخنگوی کاخ سفید همچنان از بازبینی روابط واشنگتن با ریاض سخن گفت و افزود رئیس جمهوری در زمان مناسب با شاه سعودی گفت‌وگو خواهد کرد.

کاخ سفید: به وقتش با شاه سعودی تماس خواهیم گرفت

به گزارش قدس آنلاین، جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا تماس نگرفتن جو بایدن با مقامات سعودی برای پاسخگو کردن آنها در زمینه قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مقتول سعودی است، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: مقامات آمریکا با همتایان خود تماس داشته‌اند که نمونه آن، تماس هفته گذشته وزیر دفاع با محمد بن سلمان بود که نوع صحیحی از ارتباط است.

سخنگوی کاخ سفید که پیش از این هم گفته بود مقام هم‌پایه رئیس جمهوری آمریکا شاه سعودی و نه ولیعهد او است، ادامه داد: انتظار می‌رود رئیس جمهوری در یک زمان مناسب با پادشاه گفت‌وگویی داشته باشد.

ساکی با انتقاد از نوع رویکرد دولت گذشته آمریکا نسبت به سعودی، گفت: واقعیت این است که رئیس جمهوری برخلاف دولت گذشته، هرگونه نگرانی در مورد موضوعات مربوط به آزادی بیان، حقوق بشر و نگرانی‌های دیگری که ممکن است وجود داشته باشد، ابراز خواهد کرد.

وی در عین حال به نقشی که آمریکا می‌تواند در ارتباط با آنچه که تهدید سعودی از طرف بازیگران منطقه‌ای خواند، اشاره کرد و افزود در این زمینه همکاری با آنها را ادامه خواهند داد.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست و منتقد حاکمان فعلی سعودی بود که در سال ۱۳۹۸ در کنسولگری سعودی در استانبول به دست عوامل حکومتی ریاض به قتل رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.