۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: 741264

قدس آنلاین/ وزیر خارجه فرانسه دوشنبه در سخنانی در جمع وزیران خارجه اتحادیه اروپا مدعی شد که اوضاع درمورد برنامه هسته‌ای ایران نگران کننده است.
از ابتدای مذاکرات هسته ای، فرانسه همواره نقش پلیس بد را برعهده داشته وانصافا باید به سیاستمداران این کشور برای ایفای خوب این نقش حداقل در شکل ظاهری و سخنرانی هم که شده تشکر کنیم. 

آنها الان هم دست از این بازی بر نمی دارند و تلاش می کنند با اظهارات شاز و خاص خود را به عنوان یک محور اصلی نشان دهند در حالی که آنها حتی در ادامه قراردادهای اقتصادی خود با ایرانخودرو بعد از خروج ترامپ از برجام هم ناتوان بودند.

حالا لودریان درست در اوج پالس های آمریکا برای شروع مذاکرات جدید از فعالیت های هسته ای ایران ابراز نگرانی می کند. آن هم فرانسه ای که یکی از بزرگترین دارندگان سلاح های هسته ای در جهان است و البته گرفتار در کوهی از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونایی که توان کنترلش را هم ندارد.

به نوشته خبرگزاری فارس لودریان که در نشستی در بروکسل در جمع وزیران خارجه اتحادیه اروپاسخنرانی می‌کرد، گفته است: «اوضاع در مورد برنامه هسته‌ای ایران نگران کننده است.»اروپایی‌ها در حالی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند که پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه 1397، سه کشور اروپایی، هیچ اقدام ملموسی برای منتفع شدن ایران از مزایای برجام که به واسطه آن، تهران محدود کردن برنامه هسته‌ای خود را پذیرفته بود، انجام ندادند.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج از برجام، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اتخاذ کرد و مدعی بود به کمک این سیاست درصدد دست یابی به توافقی بهتر با ایران است.

شاید در ایران خوب باشد که دستگاه خارجی یکبار برای همیشه ضمن عرض خسته نباشید به فرانسه برای فرورفتن خوب در نقش پلیس بد یک سیمرغ بلورین جشنواره فجر را برایش ارسال کرده و البته تذکر بدهد که فیلم خیلی وقت است تمام شده و ایران هم، تصمیمات تازه ای برای مساله هسته ای خود گرفته است. شاید هم خوب باشد به این کشور بگوییم اتفاقا این ما هستیم که نگران فعالیت هسته ای و زیست محیطی شما در جهان هستیم و باید برای رفتارهای اشتباهتان توضیحاتی بدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.