۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
کد خبر: 741267

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: برنامه‌های هفته فیلم و عکس مشهد از پنجم تا هشتم اسفندماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برنامه‌های هفته فیلم و عکس مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سیدوحید حسینی در خصوص برگزاری جشن هفته فیلم و عکس مشهد، اظهار کرد: هفته فیلم و عکس جشنی است که سال‌های گذشته نیز آن‌ را برگزار کرده‌ایم و فیلم‌هایی در قالب‌های مختلف مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه، بدون محدودیت موضوعی به صورت حضوری، در یک هفته به نمایش گذاشته‌ شده‌ بودند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته محدودیت موضوعی نخواهیم داشت، اما فیلم‌های حاضر در این جشن به صورت مجازی و برخط به نمایش در می‌آیند.

وی افزود: در این هفته پنج فیلم را به صورت مجازی به نمایش خواهیم گذاشت و نشست‌های تحلیل و بررسی آن‌ها را نیز از روز سه‌شنبه تا جمعه، ۵ تا ۸ اسفندماه، با حضور کارگردان‌های آن فیلم‌ها به صورت مجازی در صفحه‌ انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی برگزار خواهیم کرد. هم‌چنین نمایشگاه عکس نیز در این هفته به صورت مجازی در سایت کانون عکس انجمن سینمای جوانان مشهد برگزار خواهد شد. عکس‌های حاضر در این نمایشگاه، عکس‌های منتخب نخستین جشنواره عکس دفاع مقدس هستند.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی با اشاره به جدول نمایش فیلم‌های حاضر در جشن هفته فیلم و عکس مشهد، بیان کرد: تحلیل و بررسی فیلم‌های «ما همه با هستیم»، سه‌شنبه ۵ اسفندماه ساعت ۲۰، «این نیز بگذرد» چهارشنبه ۶ اسفندماه ساعت ۲۰ و «روشنایی» و «بی‌دادگاه» نیز پنج‌شنبه ۷ اسفند ساعت ۲۰ در صفحه مجازی انجمن سینمای جوانان برگزار خواهد شد و این فیلم‌ها پیش از برگزاری نشست تحلیل و بررسی به نمایش گذاشته خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: دو نشست‌ عکاسی نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۶ و ۷ اسفندماه با حضور آقایان مهدی پورعبادی و حمید سبحانی برگزار خواهد شد. هم‌چنین نشستی با حضور نرگس آبیار، کارگردان سینما در خصوص فیلم‌سازی در هفته فیلم و عکس مشهد خواهیم داشت که زمان دقیق آن متعاقباً از طریق صفحات مجازی انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی اعلام خواهد شد.

وی در رابطه با موضوعات فیلم‌های حاضر در جشن هفته فیلم و عکس مشهد، گفت: فیلم «ما همه با همه هستیم» در رابطه با بیماری کرونا، «هیس» با موضوعی اجتماعی که داستان آن در یک ماشین می‌گذرد، «روشنایی» در رابطه با سه شهیدی که ۱۲۰ سال پیش از ایران در مقابل شوروی دفاع کرده‌اند، «بی‌دادگاه» فیلمی تجربه‌گرا و «این نیز بگذرد» با موضوع اشتغال‌زایی در این جشن اکران خواهند شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی با بیان این‌که «بیماری کرونا باعث شد که برخلاف سال‌های گذشته برنامه‌های این هفته به صورت مجازی برگزار شود»، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین خواهد بود، برخی از فیلم‌سازان تمایلی به حضور فیلم‌های خود در برنامه‌های هفته فیلم و عکس نداشتند که البته ما نیز اصراری بر این موضوع نداشتیم. موضوع دیگری که وجود داشت شرایط شرکت فیلم‌ها در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی بود؛ یکی از شرایط شرکت در جشنواره‌ها این است که فیلم‌ها نباید در فضای مجازی اکران شده باشد و به دلیل این‌که کارگردان‌ها علاقه داشتند تا در جشنواره‌های بیش‌تری شرکت کنند، حاضر به شرکت کردن فیلم‌های خود در جشن هفته فیلم و عکس نشدند و این موضوعات باعث شد که با تعداد کمی از فیلم‌ها برنامه‌های این هفته را برگزار کنیم.

حسینی در خصوص تفاوت این جشن با جشنواره‌های دیگر سینمایی، بیان کرد: برای جشنواره‌ها ابتدا موضوع مشخص می‌شود و سپس فیلم‌ها تولید و برای داوری و نمایش گزینش می‌شوند، اما در جشن هفته فیلم و عکس، ابتدا فیلم‌ها تولید می‌شوند و سپس به دفاتر انجمن‌ سینمای جوان شهر فرستاده می‌شود و در آن‌جا فیلم‌ها داوری و گزینش می‌شوند و فیلم‌های منتخبی که در جشنواره‌های مختلف حضور پیدا کرده و جوایزی را دریافت کرده‌اند در هفته فیلم و عکس به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی در رابطه با علت برگزار نشدن برنامه‌های هفته فیلم و عکس به صورت حضوری، عنوان کرد: دستورالعملی از ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان کشور به دفاتر شهرها و استان‌های مختلف ارسال شده است که برنامه‌های هفته فیلم و عکس به صورت مجازی برگزار شود. البته در حاشیه جشنواره فیلم فجر امسال، سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان را برگزار کردیم که این فیلم‌ها در آن جشنواره نیز حضور داشتند.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های دیگر این انجمن، گفت: به تازگی ثبت‌نام دوره‌های آموزش فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی انجام شده است و اکنون در حال ثبت‌نام برای دوره‌های آموزش مشاغل سینمایی مانند عکاسی، تدوین، فیلم‌نامه نویسی و صدابرداری هستیم. همچنین قرار بر این است پیچینگ پنجم فیلم‌نامه نویسی استان خراسان رضوی را برگزار کنیم. خوش‌بختانه تولیدات دفتر مشهد انجمن سینمای جوانان نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است و فیلم‌سازان استان، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ تجهیزاتی حمایت می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.