هنوز چند روز از آغاز اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی نمی‌گذرد که مانند بسیاری از موارد عده‌ای از کلاهبرداران از فرصت پیش آمده در بی‌اطلاعی شهروندان از روند اجرای یک طرح، دست به کار شده‌اند و به طرق مختلف و به بهانه صدور بیمه سلامت یا انجام پروسه اینترنتی خدمات بیمه‌ای به اصطلاح به فکر سرکیسه کردن شهروندان افتاده‌اند.

کلاهبرداری با عنوان صدور کارت هوشمند سلامت

آنچه مسلم است اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق در زمان اجرای طرح‌های فراگیر می‌تواند از بروز تخلفات یا جرایم احتمالی پیشگیری نماید.

برهمین اساس در گفت‌وگویی کوتاه با مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی خواهان ارائه توضیحات کاربردی و اطلاعات مؤثری شدیم که دانستن آن‌ها می‌تواند زمینه بروز تخلفات بعدی را از بین ببرد.

تأمین اجتماعی کارت هوشمند سلامت ندارد

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی با بیان اینکه این سازمان هیچ‌گونه بازاریابی و یا ارتباط تلفنی، مجازی و یا حضوری کارشناسان با عنوان «صدور کارت هوشمند بیمه سلامت» ندارد، اظهار کرد: هر آنچه تحت این عنوان از سوی برخی افراد مطرح می‌شود بی‌تردید کلاهبرداری است.  متأسفانه برخی از شهروندان با توجه به عدم‌آگاهی، مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

سیدمحسن نظام‌خیرآبادی افزود: این کلاهبرداری‌ها به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود، هم به صورت حضوری با نشان دادن کارت شناسایی جعلی و هم به صورت تلفنی به بهانه صدور کارت سلامت، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی تصریح کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران  تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی و کارت ملی و رمز کارت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

نظام خیرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر ما هیچ برنامه‌ای برای صدور کارت سلامت نداریم، ادامه داد: در صورتی که افرادی تحت این عنوان به یکی از شهروندان مراجعه کردند، فوراً به شماره ۰۵۱۳۷۰۰۶۴۱۲ اداره حراست اداره تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی اطلاع دهند.

ارائه خدمات با کد ملی

وی اظهار کرد: شهروندان نگران وقفه در دریافت خدمات بیمه‌ای نباشند و به صرف ارائه مدرک شناسایی معتبر از قبیل کارت ملی ، شناسنامه  یا جلد دفترچه بیمه سابق خود خدمات موردنیاز را دریافت نمایند. طبق برنامه افراد زیر ۱۸سال نیز که شناسنامه آن‌ها بدون عکس است می‌توانند با کارت ملی و یا با شناسنامه خود به مراکز درمانی،آزمایشگاه‌ها و مطب‌های شخصی برای امر درمان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح نوزادان زیر یک ماه نیز برای امر درمان با کارت شناسایی مادر از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه  تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی پیش از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند، گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سایت medical.tamin.ir و وارد کردن اطلاعات فردی یا از طریق شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* ، انتخاب گزینه یک (استعلام اعتبار درمانی) از استحقاق درمان خود اطلاع نمایند.

نظام‌خیرآبادی تصریح کرد: در مواردی که بیمه‌شده براساس نتایج دریافتی یا اعلام مراکزدرمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.