مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: از ۲۰ آبان ماه تا ۴ اسفندماه سال جاری ۳۵۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته که این بازرسی‌ها منجر به پلمپ ۲۱۰۰ واحد صنفی در سطح شهر شده است.

پلمپ ۲۱۰۰ واحد صنفی در مشهد طی ۳ ماه گذشته

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در نشست خبری در خصوص جشواره فروش ویژه نوروزی  با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران که صبح امروز در اتاق اصناف مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در ایام پایان سال طرح ویژه نوروزی اجرا می‌شد،  اما از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا بحث‌های نظارتی شکل دیگری به خود گرفت. هیچگاه در دنیا تصور نمی‌شد که یک بیماری اینگونه مسائل اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل بیماری کرونا در سال گذشته زائرین به مشهد مشرف نشدند و حضور زائرین در سال آینده در مشهد نیز مشخص نیست.
وی افزود: در بحث‌های نظارتی در حال حاضر طرح‌های ویژه‌ای پیگیری می‌شود. با توجه به ایام پایان سال اقدامات پیشگیرانه‌ای از ۱۵ بهمن ماه در مراکز خرید، واحدهای صنفی سطح شهر و بازارها در زمینه درج قیمت و صورتحساب انجام گرفته است. همچنین با توجه به نزدیکی به ایام پایان سال و فرارسیدن ماه رمضان در سال آینده تامین کالاهای اساسی از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. در حال حاضر نظارت و بازرسی‌ها بر کالاهای اساسی توسط چهار پایگاه در سطح  شهر صورت می‌گیرد. این  بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت و در صورت حضور زائرین در مشهد چهار پایگاه دیگر در منطقه ثامن و اطراف حرم ایجاد خواهد شد. برای ماه رمضان نیز  برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد عنوان کرد: در حال حاضر بازرسی‌های مشترک با ۲۵ اکیپ روزانه با مشارکت مراکز پنجگانه بهداشت،  اتحادیه‌های صنفی، اداره نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح واحدهای صنفی و غیرصنفی در حال انجام است. با توجه به اینکه مشهد در رنگبندی در وضعیت زرد قرار دارد در زمینه فعالیت‌های صنفی محدودیتی وجود ندارد.

وی ضمن رد شایعه مربوط به تعطیلی اصناف از ۱۵ اسفند ماه سال جاری گفت: در حال حاضر در وضعیت زرد قرار داریم، اما اگر به سمت رنگ نارنجی و قرمز حرکت کنیم شاید این مساله رخ دهد.
دلداری در زمینه گشت‌های نظارتی صورت گرفته از ۲۰ آبان ماه تا  ۴ اسفندماه سال جاری خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی ۱۰۷۷ اکیپ مشترک فعالیت کرده‌اند، در این مدت۳۵۰  هزار بازرسی از واحدهای صنفی در سطح شهر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته که از میان ۲۵۰۰ اخطار کتبی و ۷۶۳ فرم جریمه صادر شده است، همچنین  ۲۱۰۰ واحد صنفی در این مدت در سطح مشهد پملپ شده‌اند.

وی  بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی  از جمله عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گران‌فروشی و ... با  شماره ۳۱۷۳۰ تماس گرفته و با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ در ارتباط باشند. امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که زائران در مشهد حضور پیدا کنند. همکاران ما تا ۲۰ فروردین چه روزهای تعطیل و چه غیر تعطیل در پایگاهای بازرسی حضور خواهند داشت.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد در مورد بازرسی از بازار گل مشهد و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بازار بیان کرد: بازرسی با اکیپ‌های مشترک و بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و هرجا این موضوع مشاهده شود در ابتدا اخطار داده می‌شود. گزارش‌های مربوط به این بازار ارسال شده و بررسی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.