دکتر رحیمی گفت: تاپایان سال این واکسن ضد کرونا به تمامی کادر درمان درگیر با کرونا و نیز افراد بالای ۶۵ سال و با بیماری زمینه ای تزریق خواهد شد.

تمام افراد مسن با بیماری زمینه ای تاپایان سال واکسینه می شوند/ واکسن ضدکرونای روسی عارضه خفیفی دارد

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: تاکنون یک محموله از واکسن روسی اسپوتنیک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل شده است که بوسیله آن ۴۷۰ نفر از پرسنل کادر درمان و تمامی افراد بستری در آی سی یوهای بیمارستان ها با این واکسن، واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: افراد باقی‌مانده از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند با دومین محموله دریافتی واکسینه خواهند شد. اکنون منتظر هستیم تا محموله دوم این واکسن را دریافت کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: مطابق برنامه تاپایان سال ۱۳۹۹، این واکسن ضد کووید ۱۹ به تمامی کادر درمان درگیر با کرونا و نیز افراد بالای ۶۵ سال و با بیماری زمینه ای تزریق خواهد شد. فراخوان افراد مسن توسط شماره ملی آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه افراد واکسینه شده تاکنون به عارضه خاصی مبتلا نشده اند، ابراز داشت: تنها عارضه ای که از واکسن روسی مشاهده شده حالتی شبیه سرماخوردگی آنهم تنها برای برخی از افراد واکسینه شده است. یعنی مقداری تب و بدن درد در این افراد دیده می شود و تاکنون عارضه ای دیگر مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: خراسان رضوی از نظر کاهش روند ابتلا به کرونا در سطح کشور دارای شرایط خوبی است و یکی از چند استان موفق در این زمینه است. در بین شهرهای خراسان رضوی نیز، کلان شهر مشهد یکی از شهرهایی است که به نسبت وضعیت مناسبی دارد. اما وضعیت برخی از دیگر شهرهای استان از جمله سبزوار و گناباد و کاشمر کمی نگران کننده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.