کریشس مورفی سناتور مشهور حزب دموکرات در صفحه توییترش جو بایدن را به برداشتک گام اول در مسیر بازگشت به برجام دعوت کرد و از او خواست از این کار نترسد.

یک سناتور آمریکایی: دولت بایدن از برداشتن اولین قدم برای احیای برجام نترسد

قدس آنلاین: کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی در یک رشته توییت دلایل اهمیت توافق هسته ای را بر شمرد و نوشت: مفاد اصلی توافق هسته ای جهان را جای امن تری کرد. به همین دلیل است که احیای این توافق از طریق روش  «پایبندی در ازای پایبندی» به جای تلاش برای رسیدن به توافقی جدید یا متفاوت(همان طور که ترامپ و تندروهای سیاست آمریکا در قبال ایران می خواستند) بهترین راه است. 
مورفی افزود: توافق هسته ای ایران آمریکا، اروپا، روسیه و چین را همگی در یک طرف سیاست ایران قرار داد. خروج از این توافق این همبستگی را از هم گسیخت. ما نمی توانیم در زمینه برنامه موشکی ایران یا تامین مالی تروریسم آن بدون گردهم آیی دوباره این گروه و بازگشت سریع به برجام پیشرفت کنیم. 

این سناتور آمریکایی همچنین گفت: علاوه بر این، تا زمانی که ما به تحریم های زمان ترامپ ادامه می دهیم، ایران به دنبال بی ثبات سازی منطقه، در یمن،  سوریه و دیگر جاها خواهد بود. جمهوری خواهان می گویند که ما نمی توانیم با ایران مادامی که آن ها اقدامات تحریک آمیز انجام می دهند، مذاکره کنیم، اما این همان مزخرفی است که معمولا می گویند. ما احتیاج به تنش زدایی داریم و احیای برجام این کار را می کند. 
او در ادامه نوشت: بازگشت به میز مذاکرات و درخواست از ایران برای انجام دادن توافقی گسترده تر بر سر تسلیحات هسته ای، موشک ها و تروریسم ، اقدامی بی ثمر است. پمپئو تلاش کرد در برابر هر چیزی مقاومت کند اما به طرز بدی شکست خورد. چرا وقتی یک توافق هسته ای برای به کار بستن وجود دارد، دوباره انتخاب کنیم که شکست بخوریم؟ 
مورفی همچنین بیان کرد: «پایبندی در ازای پایبندی» مسیر درست است. آمریکا نباید از برداشتن اولین قدم بترسد. اگر ما تحریم ها را لغو کنیم و ایران جبران نکند،  بعد همیشه می توانیم تحریم ها را دوباره اعمال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.