هواشناسی و جهادکشاورزی خراسان رضوی اطلاعیه مشترکی درباره کاهش دما طی روزهای آینده صادر کردند.

اطلاعیه کمیته مشترک هواشناسی – کشاورزی خراسان رضوی درباره سرمای پیش رو

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از جهاد کشاورزی خراسان رضوی ، کمیته مشترک هواشناسی – کشاورزی خراسان رضوی درباره سرمای پیش رو  اطلاعیه ای صادر کردند که به شرح زیر می باشد.

با ورود سیستم سرد از غرب و شمال استان  از روز سه شنبه پنجم اسفند ماه  ۹۹ که همراه با کاهش دمای شبانه خصوصا مناطق سردسیر استان وپیش بینی حداقل دما زیر صفر درجه در سحرگاه چهار شنبه ، پنجشنبه و جمعه روند کاهش دما شدت پیدا نموده بطوری که پیش بینی می شود حتی در صبح پنجشنبه در طی روز  دمای منهای ۲ درجه سانتی گراد را تجربه کنیم.

پیش بینی می شود صبحگاه جمعه دمای مشهد به منهای هفت درجه سانتی گراد تا منهای ده درجه سانتی گراد و رسیدن دما در شهرهایی چون قوچان ، فریمان ، چناران و نیشابور به منهای دوازده درجه سانتی گراد  ، دور از دسترس نیست.

 شروع بارندگی ها  با باران و سپس برف خصوصا در مناطق کوهستانی خواهیم داشت و از روز شنبه روند افزایش دمای روزانه آغاز خواهد شد بطوریکه در یکشنبه بین ۳ تا ۵ درجه  سانتی گراد ، افزایش دمای روزانه خواهیم داشت.

لذا به کشاورزان و باغداران  عزیز و  همچنین دامداران  و صاحبان واحد های تولیدی بخش اعلام می گردد  که توصیه های زیر را بعمل آورند.

- گلخانه داران محترم و تولید کنندگان واحد های طیور ودام نسبت به تنظیم تاسیسات حرارتی واحد های خود تمهیدات ایمنی لازم را بکار برند.

- با توجه به کاهش دمای شبانه در مناطق سردسیر نسبت به حفظ و مراقبت از ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات آبیاری نوین اقدامات لازم را بعمل آورند.

کشاورزان عزیز در صورت امکان آبیاری پیوسته بصورت غرقابی یا آبیاری بارانی می توانند از میزان خسارت بکاهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.