معاون اول قوه قضاییه "شایعات مطرح شده" در مورد خانواده‌ ‌اش را کذب محض خواند.

 شایعات در مورد خانواده من کذب است/ارزشی بالاتر از کدبانویی و همسر خوب بودن برای زن وجود ندارد

قدس آنلاین:  غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه و در جمع خبرنگاران در پاسخ به حواشی مطرح شده پیرامون خانواده خود عنوان کرد: این شایعات کذب محض است و در فرصت بیشتری توضیح می‌دهم.

وی در خصوص وضعیت زندانیان کشور و حواشی که پیرامون فوت بهنام محجوبی مطرح شده است نیز گفت: زندان محدودیت‌های خاص خود را دارد و زندانیان ما نسبت به زندانیان دنیا از جهات مختلف وضعیتشان بهتر است و هزینه‌ای که برای درمان و بهداشت مخصوصا در رابطه با  کرونا می‌شود بسیار بالا و قابل توجه است هم‌چنین در رابطه به ارفاقاتی که به زندانیان می‌شود وضعیت ما بی‌نظیر است و هیچ کجا به اندازه ایران ارفاق صورت نمی‌گیرد.

اژه‌ای گفت: وضع ما خیلی بهتر است و آنچه دنبال آن هستیم جلوگیری از ورود به زندان است و لازمه آن این است فرد مرتکب جرم نشود و اگر شد الزاما به زندان نرود.

وی افزود: در مجلس تلاش شد و خیلی از حبس‌ها کاهش پیدا کرد و بر مجازات های جایگزین تکیه شده است و در حال انجام است.

معاون اول قوه قضاییه در پایان گفت: اگر زندانی نسبت به ظرفیت زندان زیاد باشد امکان تفکیک کامل نیست و طبقه بندی کامل نیازمند کمک دولت و مجلس است.

غلام حسین محسنی اژه‌ای همچنین در مراسم تحلیف مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با عرض تبریک امام جواد و امام علی (ع) گفت: حقیقتا وقتی انسان به فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه می‌کند می‌فهمد این سخنان چقدر حکمت‌آمیز است و به همین دلیل است که در گام دوم انقلاب اسلامی باید از نیروهای جوان انقلابی استفاده کرد و می‌بینیم رئیس مرکز وکلا یکی از آن نیروهای جوان انقلابی است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: قبل از این‌که به مراسم تحلیف برسیم دو نکته را بیان می‌کنم یک مسئله اجرای عدالت و قضاوت به حق است که به آن مامور هستیم و اگر قضاوت ما به حق نباشد جزو گروه فاسقین می‌شویم و امروزه اگر می‌خواهیم عدالت را اجرا کنیم علاوه بر قاضی عادل و امانتدار و تمام شرایطی که باید داشته باشد نیاز به وکیل، کارشناس و مشاوره داریم.

وی افزود: اگرچه گفته شده برای آن‌ها عدالت شرط نیست اما عالم و متدین و امانتدار و بی‌طرفین بودن در وکیل، کارشناس و مشاور هم شرط است و یک وکیل باید عالم، دلسوز و آشنا به کارش باشد و براساس حق قدم بردارد و نظر دهد و اگر این‌طور باشد عدالت مورد نظر تحقق پیدا می‌کند و به تنهایی قاضی عادل و عالم بدون استفاده از نظر وکیل، کارشناس و مشاور شاید نتواند همه موضوع را تشخیص دهد و همه جوانب را درنظر بگیرد. همانطور که برای جذب و به کارگیری یک قاضی باید تلاش کنیم برای جذب و به کارگیری وکیل و مشاوره هم باید دقت کنیم و یک وکیل وقتی می‌خواهد وکیل شود باید عالم و امانتدار بودنش مشخص باشد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که یکی از موضوعات مورد توجه اسلام بنیان خانواده است که در قانون اساسی کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است که از نظر عقلا و دنیای امروز هم این نتیجه گرفته شده که نسبت به تحکیم خانواده باید اهتمام کنیم. بنیان خانواده برپایه زن و شوهر است و اگر می‌خواهد بر مبنای درستی پایه‌ریزی شود مقدماتی باشد لحاظ شود و بعد از پایه‌گذاری صحیح آموزش‌های لازم برای زوجین داده شود.

معاون اول قوه قضاییه با ییان این‌که درست است که قانون حاکم بر خانواده است اما مسئله اخلاق در خانواده نقش پررنگی دارد و حقوق مسئولیت‌ها و تکالیفی را برای زوج و زوجه مشخص کرده است، گفت: می‌دانیم اگر تکالیف با اخلاق همراه نشود بنیان خانواده مطلوبی نداریم. باید ببینیم اگر تزلزلی به خانواده وارد می‌شود چه کاری انجام دهیم تا تزلزل بیشتری ایجاد نشود و اگر خانواده خدایی نکرده تا مرز فروپاشی رفت چه اقداماتی انجام شود و در فروپاشی بنیان خانواده باید مصلحین جامعه هم دخالت کنند چون اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم است و اگر خانواده از هم بپاشد فقط ضررش به زن و مرد وارد نمی‌شود بلکه به کسانی که به هر نحوی با زوج و زوجه ارتباط دارند نیز آسیب می‌شود گاهی ممکن است فرزند این زن و مرد از تربیت درست و تحصیل باز بماند و مسیر زندگیش عوض شود و ما تاثیراتش را در جامعه ببینیم پس بنیان خانواده یکی از موضوعات مورد تاکید اسلام است و ما اگر بتوانیم از فروپاشی یک خانواده جلوگیری کنیم چه کار بزرگی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که چه ارزشی بالاتر از این‌که یک خانم بتواند کدبانو و همسر خوبی باشد و فرزندان خوبی تربیت کند وجود دارد؟ گفت: امروز همه باید نسبت به امر ازدواج، زندگی سالم و تربیت فرزند سالم اهتمام کنیم و اگر خدایی نکرده مسائلی به وجود می‌آید و بنیان خانواده را سست می‌کند  به آن توجه کنیم تا کانون خانواده گرم باشد.

محسنی اژه‌ای خطاب به مشاوران خانواده‌ای که امروز تحلیف شدند، گفت: خانم‌ها و آقایان که امروز تحلیف می‌شوید توجه داشته باشید که در چه کار بزرگ و پرارزشی وارد می‌شوید و این اختصاص به مشاوره برای جلوگیری از طلاق ندارد بلکه باید در جهت تحکیم بنیان خانواده مشاوره داده شود اولین کار برای این مشاوره این است که براساس آموزه‌های قانونی و سنت قدم برداریم و قرآن برای هدایت ما آمده است و سنت نیز تبیین قرآن است پس باید مبنای کار را آموزه‌های دینی قرار دهیم و در کنارش از تجربه‌های خوب بشری نیز استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه در پایان خطاب به رئیس مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: فرایند جذب و گزینش وکیل، کارشناس رسمی و مشاوران خانواده را کوتاه کنید تا فرد بتواند برای زندگی خود تصمیم بگیرد و ببینید چه کسی را برای چه کاری گزینش می‌کنید و برای آن نقش سوال طرح کنید و درنظر بگیرید آیا فرد شرایط لازم برای آن پست را دارد یا نه و  هم‌چنین در مصاحبه‌ها و اختبارهای شفاهی معیارهای علمی داشته باشید و سلیقه‌ای عمل نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.