رییس اداره امور بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دومین محموله واکسن کرونا که مختص تزریق به دیگر اعضای کادر درمانی است، وارد مشهد شد.

دومین محموله واکسن کرونا وارد مشهد شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی افزود: این محموله‌ با استفاده از خودروهای مخصوص برای رعایت "زنجیره سرد" و نگهداری ویالهای واکسن در دمای ۲۰ درجه زیر صفر، از تهران به مشهد انتقال یافته است.
وی حجم دومین محموله واکسن کرونای اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد را چندین برابر نخستین محموله اعلام و بیان کرد: این مرحله از واکسن به کارکنان اورژانس ۱۱۵ و دیگر اعضای کادر درمانی این دانشگاه تزریق می‌شود.  
وی ادامه داد: همه کارکنان بخشهای مراقبت‌ ویژه مرتبط با بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز شاغلان در بخشهای آی. سی. یو بیمارستانها که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، دریافت‌کنندگان نخستین مرحله تزریق این واکسن در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند.  

پیش از این رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده بود: سهم این دانشگاه در قالب دومین محموله واکسن کرونا هفت هزار دوز است که بر اساس اولویت به باقیماندگان کادر درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی تزریق خواهد شد.  
دکتر محمدحسین بحرینی افزوده بود: ۴۷۰ دوز واکسن کرونا در نخستین مرحله آن به اعضای کادر درمان شاغل در بخشهای مراقبت‌ ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شد. از این تعداد فقط ۱۱ نفر پس از تزریق واکسن کرونا تب و لرز داشتند که با دریافت داروهای مسکن بهبود یافتند.  
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

تاکنون یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۵۷ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۳۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۸۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۱۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون ۸۲۶ هزار ۳۰۷ بیمار کووید ۱۹ و ۵۱۲ هزار و ۵۹۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.