رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت در شهرک صنعتی این شهر انجام شده که نسبت به پارسال ۹۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی کاشمر افزایش چشمگیر یافته است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا ملکی افزود: در این مدت ۳۰ فقره جواز تاسیس صادر شده که نسبت به پارسال ۲۳۰ درصد افزایش داشته و همچنین زمینه اشتغال ۸۲۶ نفر  فراهم شده که این تعداد هم ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ واحد در شهرک صنعتی کاشمر فعال هستند ادامه داد: به رغم وجودمحصولات متنوع در این شهرستان در حوزه برند سازی تلاشی صورت نگرفته حتی برخی صنایع منطقه از جمله صنعت فرش که روزگاری شهرت داشته رو به افول است و دیگر جاذبه‌ای برای رفتن به سوی این صنعت وجود ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی منطقه است.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال ما حفظ اشتغال موجود و راه اندازی واحدهای راکد، نیمه تعطیل و تعطیل بود افزود: در سال جهش تولید با توجه به راه‌اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تلاشهایی صورت گرفته اما کرونا به بسیاری از واحدها خسارت وارد کرده ‌است.

ملکی کمبود آب را در شهرک صنعتی کاشمر مشکل ساز دانست و ادامه داد: در حال حاضر واحدی در شهرک صنعتی فعال است که اگر آب مورد نیازش تامین شود به جای یک نوبت می‌تواند در سه نوبت کار کند و نیروی کار خود را افزایش دهد.

وی با تاکید بر لزوم عارضه‌یابی واحدهای صنعتی گفت: حدود ربع قرن از فعالیت شهرک ‌صنعتی کاشمر می‌گذرد و به رغم استقرار ده‌ها واحد صنعتی هنوز مشکل نبود تصفیه‌خانه مرکزی این شهرک یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهرستان به‌شمار می‌رود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر افزود: مشکل در زیرساخت‌ها است و برای تامین زیرساخت‌ها به بودجه‌های کلان نیاز داریم.

وی ادامه داد: برخی واحدهای شهرک صنعتی برای تامین برق دچار مشکل هستند و برای تامین مواد اولیه نیز ارز مورد نیاز تخصیص داده نمی شود.

ملکی با بیان اینکه محصولات تولیدی کشاورزی و باغی این شهرستان اغلب به صورت خام از شهرستان خارج می شود و نیاز به سرمایه گذار در این حوزه هست گفت: ایجاد شهرک صنفی نیز مطرح شده تا  برخی مشاغل ساماندهی شوند.

شهرستان کاشمر  ۹ هزار واحد صنفی، ۷۲ واحد صنعتی و ۳۰ واحد معدنی دارد.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.