رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اورژانس هوایی نیشابور برای خدمت‌رسانی بهتر، به ۱۷ پد فرود دیگر در مناطق مختلف شهرستان نیشابور نیاز دارد.

اورژانس هوایی نیشابور به ۱۷ پد فرود دیگر نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی افشار نیک عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای اورژانس هوایی، پدهای فرود بالگرد است که این پدها باید استانداردهای لازم را داشته و افسر ایمنی و فنی هوانیروز استاندارد بودن آن را تأیید کند.

افشار نیک اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه اورژانس هوایی نیشابور ۱۲ پد فعال استاندارد داریم و ۶ پد دیگر هم به لحاظ استاندارد بودن تأیید شده است و در حال آماده کردن زیرساخت‌های آن هستیم که در مراحل نهایی کار است و چنانچه مشکلی پیش نیایید، به زودی شاهد راه‌اندازی این پدهای فرود خواهیم بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور یادآور شد: در سال جاری ۳ پد فرود با اعتبار حدود یک میلیارد ریال در مناطق کلاته‌محمدجان، مرزان و بار به بهره برداری رسید و خیران در احداث پد مرزان نقش موثری ایفا کردند همچنین هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از یک پد فرود استاندارد در درود بودیم و امیدواریم که با کمک خیرین و همراهی مردم، بتوانیم تمامی پدهای فرود مورد نیاز را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از پدهای فعال منطقه، فقط سه پد فرود در شهر نیشایور است و بقیه پدها در مناطق جاده‌ای و روستایی است، خاطرنشان کرد: برای پوشش بهتر و خدمت‌رسانی به موقع به ۱۷ پد استاندارد دیگر در مناطق مختلف نیشابور نیاز داریم.

افشار نیک مناطق چشمه خسرو، خرو، قدمگاه، درود، فدیشه، حسن‌آباد، راسخی، رئیسی، عطائیه، بقیع، قرونه، چکنه، خواجه‌آباد و ینگجه را از جمله مناطقی برشمرد که احداث پد فرود برای آن ضروری است.

افشار نیک در ادامه تأکید کرد: یکی از معضلات و چالش‌هایی که همواره با آن مواجه هستیم ازدحام مردم در اطراف بالگرد اورژانس هوایی است که بسیار خطرناک است و این ازدحام و حضور مردم در اطراف بالگرد خودش می‌تواند حادثه‌آفرین باشد به طوری که برخورد با پروانه‌های بالگرد قطعا باعث مرگ فرد خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور افزود: در اکثر مواقع هنگام فرود بالگرد با نیروی انتظامی هماهنگ می‌کنیم که امنیت منطقه را تأیید کنند اما باز هم از مردم درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه ماهیت اورژانس هوایی خدمت‌رسانی سریع به مصدوم و بیمار است و بحث زمان بسیار مهم است از ازدحام و نزدیک شدن به بالگرد اورژانس هوایی هنگام انجام مأموریت، خودداری کنند تا مأموران اورژانس و هوانیروز در امنیت کامل به انجام مأموریت بپردازند.

بیشترین موارد مأموریت‌ها مربوط به زنان باردار مناطق صعب‌العبور بوده است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور تصریح کرد: اورژانس هوایی نیشابور در سال جاری ۵۲ مأموریت داشته است که بیشترین موارد مأموریت‌ها مربوط به زنان باردار مناطق صعب‌العبور بوده و بعد از آن نیز مصدومین تصادفات بیشترین مراجعان اورژانس هوایی بوده‌اند.

گفتنی است پایگاه اورژانس هوایی نیشابور به عنوان سی و هفتمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است و با افتتاح این پایگاه، خدمات اورژانس هوایی به جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری شهرستان‌های نیشابور، قوچان، کاشمر، تربت حیدریه، اسفراین و فیروزه ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.