۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 741479

کمتر کسی است که سریال «ولایت عشق» را به خاطر نیاورد. نوستالژی ۲۰ ساله‌ای که از معجزه بازیگر امام رضا(ع) تا ماندگاری نقش مأمون حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

همه در پشت صحنه اشک می‌ریختند

بسیاری از عوامل این سریال به واسطه محبوبیتش در میان مردم، بعدها سری در سرها درآوردند و نامشان سر زبان‌ها افتاد، اما در این میان یک نفر بود که باوجود نقش کلیدی‌اش، توسط مخاطب دیده نشد، صدایش را کسی نشنید و هیچ تصویر و یا مصاحبه‌ای از او منتشر نشد. «فرخ نعمتی» همان بازیگر نقش امام رضا(ع) بود که بعدها درباره نقش متفاوتش در این سریال گفت:«پس از خواندن نوشته‌های مهدی فخیم‌زاده و تهیه‌کننده «ولایت‌عشق» متوجه شدم که نمی‌دانستند چطور باید به بازیگر نقش امام رضا(ع) بگویند معلوم نیست حتی بدنش هم در کادر قرار گیرد. اما من این شرایط را می‌دانستم و در پذیرش چنین نقشی تردید نکردم». مصاحبه‌های زیادی از فرخ نعمتی درباره تجربیاتش از ایفای نقش امام رضا(ع) در این سریال در دست نیست اما روایتی تکان‌دهنده از عنایت حضرت رضا(ع) به او وجود دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

یکی از معروف‌ترین سکانس‌های «ولایت عشق» زمانی بود که امام رضا(ع) سوار بر اسب به سوی تعداد زیادی از سواران می‌رفتند. عوامل سریال، این سکانس را به کمک بدلکار و سوارکار حرفه‌ای بارها اجرا می‌کنند اما اسبی که بازیگر نقش امام رضا بر آن نشسته بوده، به محض مواجهه با حدود ۲۰۰ سوارکار دیگر، می‌ترسیده و صحنه فیلم‌برداری را به هم می‌ریخته است. در نهایت مهدی فخیم زاده پیشنهاد می‌دهد فرخ نعمتی در آستانه رسیدن به جمعیت، اسب را نگه دارد و با پای پیاده به سمت آن‌ها برود. باقی ماجرا را از زبان خود نعمتی بخوانید:«سعی کردم اسب را نگه دارم و پیاده به‌سمت تپه رفتم. در راه با خودم فکر می‌کردم کاری انجام بدهم، از جایی که جمعیت نزدیک‌تر شد دستانم را باز کردم از پشت دیدم اسب همراه من می‌آید. پس از اینکه پلان به پایان رسید دیدم تمام گروه دارند گریه می‌کنند. برخی اوقات چنین اتفاقاتی می‌افتد که فکر نمی‌کنم جز عنایت و معجزه چیز دیگری باشد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.