کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری به دنبال جلوگیری از هر گونه تنشی بین دولت و مجلس اند که بر یک صدایی تأکید داشتند تا مسائل با وحدت رویه در داخل حل و فصل شود.

نتیجه گیری برجامی نظام منوط به هم صدایی و انتقال پیام واحد به دشمن است

علی عبدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص سفر رافائل گروسی به ایران و لغو پروتکل الحاقی گفت: سفر آقای رافائل گروسی در دقیقه نود به ایران و اتخاذ مواضع مورد نظر آمریکا و اروپا و سخنانی ابهام آمیز دولت ایران هر کدام در جای خود قابل تحلیل است.

وی در این باره خاطر نشان کرد:متاسفانه موضع گیری‌های دولت در هاله‌ای از ابهام است به این دلیل که دولت بر آن بود تا هم مقاصد خود را به پیش ببرد و هم به گونه‌ای رفتار کند که گویی طرح و مصوبه مجلس شورای اسلامی هم لحاظ شده است.

عبدی دراین باره خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت آقای روحانی به گونه‌ای عمل می‌کند که گویا در حال شتر سواری آن هم دولا، دولاست؛ یعنی با اجرای خواسته‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و مصوبه مجلس به این موضوع دامن زده است. قطعاً دولت یازدهم در هر موضوعی تبحر نداشته باشد در شتر سواری دو لا دولا استاد است یعنی با این دست فرمانی که حرکت می‌کنند باز هم به آمریکا و اروپا جرأت و جسارت مقاومت در برابر عدم عمل به تعهدات برجامی و بیان و تاکید بر زورگویی های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را می‌دهند.

وی در خصوص مواضع مقام معظم رهبری دراین باره گفت: به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری به دنبال جلوگیری از هر گونه تنشی بین دولت و مجلس اند که بر یک صدایی تأکید داشتند تا مسائل با وحدت رویه در داخل حل و فصل شود. به هر حال در سخنان رهبر انقلاب بسیار مشخص بود که مسأله مهم این است که قانون مصوب مجلس توسط دولت اجرا شود.

علی عبدی با اشاره به اینکه دولت نباید مسائل را از مردم مخفیانه به پیش ببرد گفت: به هر حال دولت در پرده پوشی مواضع خود استاد است یعنی مواضع دولت مبهم است و مشخص نیست که مسائل را چگونه به پیش می برد، همانگونه که در مسأله برجام بسیاری از مسائل را هنوز چندان روشن نکرده است.

وی در این باره توضیح داد: مثلاً طرح برجام که دارای چند ضمائم محرمانه است هنوز مردم، کارشناسان وحتی رسانه‌ها از آن خبری ندارند و نمی دانند مساله به چه نحوی توسط دولت عنوان شده است لذا  به درستی اسم دولت آقای روحانی را دولت محرمانه‌ها گذاشته‌اند یعنی این دولت در هر موضوعی فاقد کفایت باشد در کارهای محرمانه و دیپلماسی محرمانه کفایت لازم را دارد.

علی عبدی در پایان تأکید کرد: به هر حال امیدواریم دولت با آژانس انرژی اتمی بین المللی توافقاتی برخلاف مصالح و طرح مجلس صورت نداده باشد و از زیر بار طرح مجلس شانه خالی نکند. قطعا تنها در صورتی می توان در برابر آمریکا و اروپا نتیجه گرفت که دولت و مجلس مواضع واحدی داشته باشند و پیام واحدی را به طرف‌های مقابل برسانند، وقتی دولت دراین مسیر حرکت نکند آسیب جدی به ما وارد می‌شود و عملا مانع نتیجه گیری نظام در مقابل جبهه دشمن می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.