وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعلام کرده بودیم مرزها را ببندید هنوز یکی از مرزهای خوزستان باز است. کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نکردند و مرزها را با وجود دستور رئیس جمهوری نبستند، آتش جدید را برافروختند، هنوز بازارها، تجمع‌ها، دورهمی‌ها و سفرها به صورت عادی برقرار است.

بی‌توجهی به پروتکل‌ها و نبستن مرزها آتش کرونا را شعله‌ور کرد

به گزارش قدس آنلاین ، سعید نمکی روز چهارشنبه افزود: رنجش خاطر من برای این است که در این ایام رفتن به عتبات و زیارت عزیزان در کربلا و نجف ممکن است باعث خیز جدید بیماری در استانهای مرزی شود. هر شب و هر روز یکی از آرام بخش های من بو کردن تربت امام حسین (ع) است اما در این ایام این سفرها را بسیار مضر می دانم.

وی گفت: هر کس در خوزستان فوت کرد مراسم ترحیم وسیع گذاشتند در شادگان رعایت پرتکل ها به صفر رسید. دستفروش ها و مراکز خرید بیداد می کردند. روشن بود که خوزستان پر ماجرا خواهیم داشت. خواهش کرده بودیم مرزها را ببندند رئیس جمهوری هم دستور دادند، هنوز تا دیروز یکی از مرزها باز بود و گفتند قرار است آخرین ساعات چهارشنبه ببندید. وقتی مثلا وزیر بهداشت می گوید آب تهران آلوده است اگر مسئولان بگویند ۴۸ ساعت بعد آب را قطع می کنیم این برای وزیر بهداشت دردناک است. حالا باید طوفان کرونا را در خوزستان و کشور انتظار بکشیم. اپیدمی همین طوری جا به جا می شود.

نمکی افزود: اینکه من وزیر خبر ندارم در طول این سرزمین چه کسی از کجا وارد یا خرج می شود، چگونه می توانم مدیریت کنم. امکانات مرزها برای نگهداری بیماران در قرنطینه کافی نیست. وضعیت آبادان نگران کننده است، همکاران من به دنبال بسیج تخت ها هستند تا کسی پشت در بیمارستان نماند.

وزیر بهداشت گفت: البته با وجودی ویروس جهش یافته در همه استانها، مشاهده شده هنوز خیز بلند قابل توجهی ایجاد نکرده چون همکاران من شبانه روز در تلاش هستند تا خیز جدید را مهار کنند. ما مثل قبل در کنار مردم هستیم اما عده ای به ما و همکاران ما جفا کردند. عده ای پروتکل ها را رعایت نکردند و همین عده کم آتش جدید را برافروختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.