رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به قدس آنلاین گفت: یک میلیارد دلار از پولهای ایران که در مرحله نخست توسط کره آزاد می‌شود به صورت نقد در حساب‌های بانک مرکزی واریز خواهد شد

کره‌ای‌ها با هر کسی می‌خواهند مذاکره کنند به ما ربطی ندارد، همه پولهای ما باید آزاد شود

قدس آنلاین: عبدالناصر همتی امروز در حاشیه جلسه دولت درباره روند آزاد سازی یک میلیارد دلار از پولهای ایران نزد بانک‌های کره و اینکه مجوزی از سوی اوفک در این باره صادر شده، با بیان اینکه من در دیدار با سفیر کره جنوبی تاکید کردم که ایران باید به تمام دارایی‌هایش دسترسی پیدا کند، گفت: گرفتن مجوز مشکل آنهاست. کره‌ای ها با هر کسی می‌خواهند مذاکره کنند به ما ربطی ندارد.

وی افزود: ما مباحث خودمان را داریم. این منابع متعلق به بانک مرکزی است و ما پیگیری  می‌کنیم چون خسارتهای زیادی به ما وارد آمده و این سر جای خود است.   طرفهای کره‌ای خودشان  درخواست کردند و آمدند که مذاکره کنند و پولهایمان را بدهند و ما هم راحش را نشان دادیم. هر موقع خواستند پرداخت می‌کنند در غیر این صورت ما هم اقدامات حقوقی خودمان را دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در موردپرداخت قطره چکانی طلب ایران از سوی سئول و اینکه پرداخت های کره به صورت نقد خواهد بود یا تهاتر یا خرید کالا برای ایران، گفت: طلب ما از کره ۷ میلیارد دلار است. این مرحله اول کار است و اجازه بدهید با توافق جلو برویم و مرحله به مرحله کار انجام شود.

همتی تصریح کرد در این تبادل پول در اختیار ما و در حساب بانکهای ما قرار می‌گیرد و مبلغ آن حداقل یک میلیارد دلار است.

وی دربارهپیگیری مطالبات ایران از دیگر کشورها هم گفت: ما مذاکرات گسترده‌ای را با عراق، عمان، کره جنوبی و ژاپن شروع کردیم و فضا خیلی بهتر شده است و به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.