۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 741514

اگرچه انس و الفت با امام رضا(ع) به عنوان ولی‌نعمت ما ایرانیان زمان و مکان نمی شناسد و دل های عاشق و مشتاق در هر موقعیتی برای گره خوردن به آن بارگاه و ضریح نورانی از دور و نزدیک اقدام می کنند، اما بی‌تردید گذاشتن وعده عاشقی برای ارتباط با امام رئوف(ع) می تواند در کیفیت آن موثر باشد و اجازه ندهد روزمرگی ها، ما را از وعده های هفتگی مان غافل کند ...

چشم امید ما به امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین این همان چیزی است که چهارشنبه‌های امام رضایی درصدد انجامش است. از این رو، در چهارشنبه‌ای دیگر به منظور بررسی چگونگی و آثار انس با حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با «احمد نیکبختیان»، ذاکر نام‌آشنای اهل بیت(ع) گفتگو کرده‌ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود:

احمد نیکبختیان درباره تاثیر اجرای پویش «چهارشنبه‌های امام رضایی» در انس و الفت جامعه با حضرت ثامن‌الحجج(ع)، اظهار کرد: نه فقط چهارشنبه‌ها بلکه در همه روزها ما وامدار و مرهون الطاف حضرت شمس الشموس(ع) هستیم و باید برای انس و الفت با ایشان برنامه داشته باشیم اما چهارشنبه‌ها به دلیل اختصاص به ایشان، فرصت مغتنم‌تری برای توجه به ساحت نورانی ایشان و زیارت از دور و نزدیک حضرت(ع) است.
این ذاکر آل‌الله علیهم السلام با بیان اینکه صداوسیما نقشی موثر در آشنایی مردم با این پویش و نیز توجه دادن آنها به زیارت امام رضا(ع) دارد، گفت: با توجه به آنکه مردم از اقشار و طبقات مختلف با رسانه ملی ارتباط دارند و از آن تاثیر می‌پذیرند، پرداخت صداوسیما به پویش «چهارشنبه‌های امام رضایی» و تبلیغ آن می‌تواند در جذب عمومی موثر باشد.
وی تصریح کرد: اگر بتوان از طرق مختلف به ویژه در فضای رسانه‌ای این باور را برای مردم جا انداخت که روزهای چهارشنبه فرصتی مغتنم برای زیارت از راه دور و نزدیک امام رضا(ع) است قطعا این مهم در ذهن جامعه نقش می‌بندد و جا می‌افتد.

چشم امید ما به امام رضا(ع) است
نیکبختیان با بیان اینکه ما با همه ائمه(ع) انس و الفت داریم اما نگاه و چشم امیدمان به ویژه در بحران‌ها به امام رضا(ع) به عنوان ولی‌نعمت ما ایرانی‌ها کیفیتی دیگر دارد، تاکید کرد: چنان‌که وقتی به کربلا و نجف و مدینه می‌رویم، یاد امام رضا(ع) هستیم و خود را مدیون ایشان می‌دانیم، چراکه دعوتنامه زیارت‌ ما به امضاء حضرت(ع) می‌رسد و هر برکتی در زندگی داریم به عنایت و نظر پرلطف و مهر ایشان است.
وی با بیان اینکه شخصا به عنوان ذاکر اهل بیت(ع) خود را ریزه خوار آستان امام رئوف(ع) می‌دانم، ابراز کرد: سایه پُرمهر ایشان بر سر ما است و خود را مدیون ایشان می‌دانیم.

بدون عنایت حضرات معصومین(ع) مجالس مذهبی شکل نمی‌گیرد
این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه مجالس ذکر و منقبت و یا مرثیه اهل بیت(ع) سراسر خیرات و برکات است، گفت: بدون عنایت حضرات معصومین(ع) مجالس مذهبی شکل نمی‌گیرد. این همه شور و شعور در مجالس مذهبی هم به عنایت خود آنها به ویژه امام رضا(ع) به عنوان ولی‌نعمت ما ایرانیان است.
وی با تاکید بر اینکه مجالس اهل بیت(ع) باید فرصت گره خوردن دل‌ها با ساحت نورانی امام رضا(ع) باشد، تصریح کرد: نمی‌توان گفت تنها به دلیل شرایط کرونایی این روزهای کشور فرصت زیارت برای بسیاری از ما وجود ندارد، چراکه پیش از این نیز بسیاری از محبان و شیفتگان امام رئوف(ع)، به‌واسطه مشقات و مشکلات معیشتی و ... نمی‌توانستند زیارت از نزدیک را درک کنند، چنان‌که در پویش «زیارت اولی‌ها» بسیاری از افراد مُسن شرکت کردند!
نیکبختیان تاکید کرد: خوب است چه در شرایط کرونایی چه جز آن، در فضای غیرمجازی و مجازی و تبلیغات محیطی مردم را متوجه حضرت ثامن الحجج(ع)  و عنایات ایشان کنیم. شخصاً در سفرهای زیارتی همیشه یادآوری می‌کنم که بدانید این سفرها به عنایت امام رضا(ع) و از صدقه سر ایشان است.
وی درباره حس و حال جلسات هیئت که مزین به نام و ذکر امام رضا(ع) می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مثال، وقتی در این جلسات از حضرت(ع) گفته می‌شود و یا خادمی از آستان ایشان آمده و خاطره و اعجازهای حرم را بیان می‌کند، دل‌ها و قلوب جذب می‌شوند. بسیار پیش آمده که حتی افراد نه‌چندان معتقد با شنیدن این کرامات و عنایات تاثیر گرفته و جذب معارف حضرت(ع) می‌شوند. ما ذاکران نیز وظیفه داریم این کرامات را به گونه‌ای که مدنظر حضرت(ع) و نیز اثرگذار است در مجالس مذهبی تبیین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.