با هدف هم افزایی بیشتر در راستای تحقق اهدف کلان آستان قدس رضوی و توسعه خدمت رسانی به محرومان، بنیاد بهره وری موقوفات و بنیاد کرامت رضوی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

هم افزایی برای ترویج وقف و توسعه خدمت به محرومان

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این تفاهم نامه که با حضور مالک رحمتی، رئیس بنیاد بهره وری موقوفات و محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به امضاء رسید، دو مجموعه متعهد شدند با گسترش همکاری های و بهره مندی از امکانات و ظرفیت های در اختیار، شبکه منسجم و کارآمدتری را برای دستیابی به اهداف ایجاد کنند.

تعهدات دوجانبه
طبق این تفاهم نامه، بنیاد بهره وری موقوفات رضوی متعهد خواهد شد با رعایت ضوابط و مقررات وقف، امکان استفاده از ظرفیت‌های تحت اختیار خود در سراسر کشور را برای توسعه شبکه خادمیاری ایجاد کند. این بنیاد همچنین با استفاده از توانمندی شرکت های تابعه خود، در تامین بسته های معیشتی ارائه شده توسط بنیاد کرامت، همکاری و تعامل خواهد داشت.
با امضای این تفاهم نامه، بنیاد کرامت رضوی نیز علاوه بر سرمایه گذاری در راستای توسعه اشتغال، در ارائه خدمات درمانی و دارویی به محرومان و نیازمندان نیز از واحدهای درمانی وابسته به بنیاد بهره وری موقفات استفاده بیشتری خواهد کرد. توسعه شبکه خادم یاری در سطح ملی و بین المللی، همکاری دو طرف برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف، پشتیبانی از کانون های تخصصی اشتغال و کارآفرینی و حمایت از گروه های جهادی مردمی فعال در زمینه پیشرفت مناطق هدف، نیز از تعهدات مشترک بنیاد بهره وری رضوی و بنیاد کرامت رضوی در این تفاهم نامه است.

ایجاد بستر مناسب برای تحقق اهداف مشترک
مالک رحمتی، رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی درباره اهمیت این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به ساختار جدید سازمانی در آستان قدس رضوی، فعالیت‌ها با رویکردهای تخصصی پیگیری می‌شود و یکی از الزامات موفقیت این بنیادها، هم‌افزایی و همکاری در سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی است.
وی افزود: معتقدیم در ساختار جدید، بنیاد کرامت رضوی و بنیاد بهره‌وری موقوفات دو بال یک پیکره واحد هستند و با استفاده از ظرفیت‌های مناسبی که در این دو مجموعه وجود دارد، می‌توان قدم‌های اثرگذاری را در امور مشترک برداشت.
رحمتی تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، بستر و زمینه لازم برای تحقق این هدف فراهم می‌شود و امیدواریم معاونان و مدیران هردو مجموعه با سرلوحه قرار دادن متن تفاهم‌نامه، فصل جدیدی را در همکاری‌ها و افزایش و ارتقاء بهره‌وری در مجموعه‌های تابعه آغاز کنند.

همه فعالیت های آستان قدس باید برای گره گشایی از مشکلات مردم باشد
رئیس بنیاد بهره وری موقوفات افزود: نکته مهمی که باید در فعالیت‌های ما مدنظر باشد این است که تمام دارایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در آستان قدس رضوی از مردم است. به تعبیری، ریشه همه سرمایه‌ها یا وقف و موقوفه است، یا نذوراتی است که توسط مردم هدیه شده است. همه فعالیت‌های ما نیز برای مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم، به ویژه در محل‌هایی که دارای موقوفه است انجام می‌پذیرد و در انجام این فعالیت‌ها نیز سعی می‌شود توسط خود مردم در قالب خادم و خادمیاران استفاده شود.
رحمتی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اساسی، کار با مردم و اقتصاد مردمی است که بنیاد کرامت در این زمینه پهنه اجتماعی قابل توجهی در سراسر کشور دارد و با استفاده از سرمایه عظیم انسانی می‌توان در مشارکت دو بنیاد، اقدامات اثربخش و کارآمدی را رقم زد. بر همین اساس در هر دو مجموعه به دنبال تحقق هدف «از مردم، با مردم، برای مردم» هستیم و این تفاهم‌نامه زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا برنامه‌های مشترکی را برای عینیت‌بخشی به این مهم انجام گیرد.  

مشارکت برای انجام ماموریت های مشترک
محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درباره این تفاهم نامه اظهار کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی تولیت معزز آستان قدس رضوی و به منظور هم افزایی و مشارکت در ماموریت های مشترک بین بنیاد بهره وری موقوفات و بنیاد کرامت، تفاهم نامه مشترکی به امضاء رسید و امیدواریم بتوانیم در حوزه های مهمی از جمله توسعه وقف و نذر، مشارکت های استانی و به کارگیری شبکه خادمیاری در سراسر کشور همکاری های بیشتری داشته باشیم. استادآقا افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت های تابعه بنیاد بهره‌وری آستان قدس، هم افزایی برای استفاده بهتر از موقوفات در استان ها و خدمات و محصولات شرکتهای تابعه بنیاد بهره وری در ماموریت های بنیاد کرامت، از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.