مدیرکل ثبت‌ احوال سیستان و بلوچستان گفت: نام‌ها و القاب بزرگان دین بویژه نام حضرت محمد (ص) و حضرت فاطمه‌زهرا (س)، بیشترین مورد استفاده در انتخاب نام برای نوزادان پسر و دختر متولد شده در ۱۱ ماه سال جاری از سوی والدین است.

محمد و فاطمه بیشترین نام انتخابی در سیستان و بلوچستان است

قدس آنلاین: رضا راحت‌دهمرده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت هزار و ۵۹۷ نوزاد پسر در ۱۱ ماه سالجاری از نام محمد و یک هزار و ۷۲۱ نوزاد دختر از نام فاطمه برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: نام‌های محمد، محمد عمر، امیر علی، محمد طاها و علی به ترتیب بیشترین نام گذاری برای پسران و نام های فاطمه، عایشه، حلما، سدنا و زینب بیشترین نام گذاری برای دخترها در سیستان و بلوچستان بوده است.

راحت‌دهمرده بیان کرد: علاقه‌مندی مردم این استان به معنویات و ابراز عشق به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام محمد و فاطمه در این استان، بالاترین فراوانی نام گذاری را داشته باشد.

مدیر کل ثبت‌ احوال سیستان و بلوچستان با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: یکهزار و ۷۱۸ نامگذاری در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ با نام مولای متقیان امام علی (ع) نام گذاری شده اند.

وی افزود: نام‌ها همواره دارای مفاهیم ساده و روانی برای برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند و بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد.

راحت دهمرده گفت: انتخاب نام نیک برای فرزندان از وظایف پدران و مادران است و تنوع نام‌های دخترانه و پسرانه می‌تواند برگرفته از الگوی‌های توصیفی، مذهبی، ملی باستانی و غیره باشد اما مهم این است که اسم انتخابی، یک اسم کامل، خوب، مناسب با جنسیت فرد مطابق با دین، آداب و سنن و اعتقادات جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.