معاون کل وزیر بهداشت: هنوز نمی‌توان گفت که اوج‌گیری موج چهارم بیماری کرونا در کشور آغاز شده، اما نشانه‌های اولیه آن ظاهر شده است.

حریرچی: ظهور نشانه‌های اولیه اوج گیری موج چهارم کرونا

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی امروز در حاشیه مراسم هشتمین دوره جایزه شهید دکتر رهنمون گفت: خوشبختانه هم اکنون با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی، طرح کنترل هوشمند محدودیت‌ها و با همکاری مناسب مردم، وضع مناسبی پیدا کرده ایم.

وی اضافه کرد: با این حال نشانه‌های اولیه اوج گیری موج چهارم کرونا ظاهر شده است و به ویژه با توجه به ورود ویروس انگلیسی به کشور هم اکنون در بسیاری از استان‌ها موارد اندک و تک موردهایی دیده شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: با توجه به خاصیت سرایت پذیری، بیماری زایی و کشندگی بیشتر و میل بیشتر به ابتلای جوان‌ها و نوجوان‌ها شرایط می‌تواند بسیار بد و وخیم شود.

وی گفت: آینده ما در این زمینه، منوط به عملکرد ما و میزان همکاری مردم است.

حریرچی افزود: متاسفانه از نظر میزان ترددهای اجتماعی، هم اکنون با توجه به شرایط کرونایی فقط شاهد کاهش ۳ درصدی ترددها هستیم.

دکتر حریرچی گفت: امیدواریم با همکاری مناسبی که مردم می‌کنند و با برنامه ریزی‌هایی که وزارت بهداشت، مجموعه نظام اقدامات و همکاران حوزه بهداشت و سلامت، شرایط به گونه‌ای شود که عید نوروز آرامی را داشته باشیم.

وی افزود: اما اگر همکاری مناسب صورت نگیرد پیش بینی می‌شود که شرایط بدتر شود و آن وقت مجبور خواهیم شد محدودیت‌های شرایط قرمز و نارنجی را برای جاهایی که لازم باشد، اعمال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.