همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت علی(ع) آثار منتشر شده معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی با محوریت این امام همام معرفی شد.

«همای رحمت»، «نگین کعبه»، «برای قلب سپید تو»؛ ۳ کتاب‌ خواندنی درباره امام علی(ع)

به گزارش قدس آنلاین،  به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مخاطبان اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی اقدام به معرفی آثارتولیدی خود درباره امام علی(ع) کرد.

 کتاب «همای رحمت» شامل چهل حدیث نورانی از امام علی(ع) که به ابعاد شخصیتی آن امام همام پرداخته و در ذیل هر حدیث علاوه بر ذکر منبع، اشعاری با موضوع مرتبط با حدیث آورده شده تا فهم مطلب آسان تر شود.
این اثر با قلم توانای حسین ابراهیمی و به سفارش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی جمع آوری شده و در تیراژ ۲ هزار در قطع جیبی منتشر شده است.
کتاب «نگین کعبه» در ۱۵ سرفصل توسط حمید مشهدی آقایی و نعیمه استیری به رشته تحریر درآمده و در شمارگان ۳۰ هزار نسخه در اختیار زائران حضرت رضا (ع) قرار گرفته است.
نگاهی به خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه، مناقب عید غدیر، وضعیت اقتصادی در آغاز خلافت امام علی (ع)، تحقق اهداف اقتصادی دولت علوی، سیاست‌های اقتصادی دولت علوی از دیگر مطالب ارائه شده در این اثر است.
کتاب «برای قلب سپید تو» نوشته سیده نرگس میرفیضی برداشتی آزاد از نهج البلاغه است که با رویکرد انتقال نکات کلیدی زندگی حضرت علی(ع) در شمارگان ۵ هزار نسخه منتشر شده است.
عناوینی همچون همه جا خانه توست!، تجارت با خدا، زبان درنده، ظرف جادویی، خانه بی‌ستون، گمشده مومن، دنیا؛ مار خوش خط و خال، ممنون که حواست به من است!، مراقب ابرهای زندگی‌ات باش! و ... از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این کتاب است.
علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت حرم مطهر رضوی به آدرس haram.razavi.ir کتاب های مذکور را به صورت رایگان دانلود و از مطالب بیان شده در این آثار بهره مند شوند.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.