آیفون ۱۳ از مودم باند Qualcomm Snapdragon X۶۰ ۵G استفاده خواهد کرد.

حدس و گمانه زنی‌ها درمورد آیفون ۱۳/ شاید اسم مدل تغییر کند تا دیگر نحس نباشد!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، طبق اطلاعات اخیر، نسل بعدی آیفون ۱۳ اپل از مودم پایه ۵G کوالکام ، اسنپدراگون X۶۰ استفاده خواهد کرد. علاوه بر این ، تولید کننده کره ای سامسونگ ، مسئولیت ساخت را بر عهده خواهد داشت. اسنپدراگون X۶۰ از آخرین فرآیند تولید ۵ نانومتری بهره می برد و سری آیفون ۱۲ از مودم Snapdragon X۵۵ استفاده می کند که از فرایند تولید ۷ نانومتری در آن استفاده شده است. در مقایسه ، اسنپدراگون X۶۰ از ابعادی کوچکتر و مصرف انرژی کمتری برخوردار خواهد بود و این به افزایش عمر باتری کمک می کند.

با استفاده از باند پایه X۶۰ ، سری آیفون ۱۳ همچنین می تواند از mmWave  میلی متر و Sub-۶Ghz  سیگنال‌های ۵G زیر باند فرکانس ۶ Ghz پشتیبانی کند تا به یک سیگنال شبکه با سرعت بالا و تأخیر کم برسد و همچنین عملکرد شبکه ۵G را به سطح جدیدی می رساند.

دو نوع شبکه ۵G وجود دارد: فناوری mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز، mmWave ویژگی است که اکثر مردم با سرعت ۵G سریعتر و بالاتر از آن استفاده می‌کنند. مشخصات فنی آن از راه دور و بسیار سریع است که برای مناطق شهری پر جمعیت بسیار مناسب است. فناوری زیر ۶ گیگاهرتز معمولاً به عنوان بی سیم در زیر باند فرکانس ۶ گیگاهرتز شناخته می‌شود، این فناوری کم هزینه‌تر است اما سیگنال گسترش می‌یابد و بهتر می‌تواند به مناطق حومه‌ای و روستایی خدمات دهد.

مدل‌های فعلی آیفون ۱۲ از mmWave خارج از ایالات متحده پشتیبانی نمی‌کنند، این بدان معنی است که سرعت فوق العاده سریع شبکه ۵G برای کاربران سری ۱۲ آیفون در خارج از ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. با این وجود، حدس و گمان‌هایی وجود دارد که مدل‌های آیفون ۱۳ از mmWave در کشورهای دیگر پشتیبانی می‌کنند.

حدس و گمان ها در مورد آیفون ۱۳

آخرین اطلاعات ادعا می‌کند که اپل نمونه اولیه آیفون ۱۳ را بدون بریدگی ناچ آزمایش می کند. اگر آزمایش موفقیت آمیز باشد  ممکن است آیفون ۱۳ و آیفون های بعدی دیگر از ناچ استفاده نکنند. خوب، با همه گیر شدن ویروس کرونا که کاربران نیاز دارند همیشه ماسک بزنند، دیگر فناوری Face ID از کار افتاده به نظر می‌رسد، به این دلیل که کاربران نمی‌توانند از ویژگی Face ID با ماسک استفاده کنند.

گزارش های قبلی ادعا می کنند که آیفون ۱۳ احتمالاً از فناوری اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده خواهد کرد، این تغییر منطقی به نظر می‌رسد زیرا بدون Face ID، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تنها گزینه جایگزین فناوری بیومتریک است.

با این حال ، اگر آیفون ۱۳ از ناچ استفاده نکند، چه اتفاقی برای دوربین جلو می افتد؟ هیچ نشانه ای وجود ندارد که اپل فناوری دوربین زیر صفحه نمایش را کامل کرده است. همچنین هیچ گزارشی مبنی بر اینکه از طراحی حفره ای و یا قطره ای استفاده خواهد کرد نشده است.

دستگاه بعدی آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۲s ،کدام یک خواهد بود؟

درباره نام سری های آینده اپل سوالاتی وجود داشته است، آیا این سری آیفون ۱۳ خواهد بود یا سری آیفون ۱۲s؟ تحلیلگران بر این باورند که اپل از "آیفون ۱۳" چشم پوشی می‌کند زیرا عدد "۱۳" در بسیاری از فرهنگ‌های غربی به اصطلاح شبح وار یا نحس است، تولیدکنندگان فناوری هر از گاهی این کار را انجام می دهندT به یاد داشته باشید که کوالکام اخیراً شماره "۸۸۸" را برای آخرین پرچمدار خود تصویب کرده است زیرا این یک عدد خوش شانس در چین است. گزارش هایی وجود دارد که اپل ترجیح می‌دهد به جای آیفون ۱۳ به "iPhone ۱۲s" بسنده کند. همچنین s همراه با گوشی هوشمند معمولاً به نسخه دیجیتال اصلی اشاره دارد. بنابراین، به احتمال قوی پرچمدار بعدی اپل آیفون ۱۲s است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.