مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون توزیع مرغ منجد به منظور تنظیم بازار استان به میزان چهار هزار و ۸۰۰ تن انجام شده است.

۴۸۰۰ تن مرغ منجمد در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی‌نیا افزود: این میزان توزیع مرغ تنظیم بازار در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از هفت برابر شده است.

وی در خصوص وضعیت مرغ گرم و کمبود آن در بازار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه در تامین و تولید مرغ مشکلی وجود ندارد و در روند عرضه است که به دلیل مسائل نظارتی شاهد عدم توزیع مرغ هستیم، توزیع مرغ منجمد جهت تنظیم بازار در این شرایط انجام نمی شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت: توزیع مرغ منجمد و اعلام سهمیه برای استان در پایان سال و آستانه آغاز سال نو همانند سنوات گذشته انجام می شود.

علی نیا با بیان اینکه طبق اعلام جهاد کشاورزی استان در دی ماه و بهمن ماه امسال به ترتیب ۷.۵ و ۹ میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است گفت: به این ترتیب روزانه بین ۵۵۰ تا ۵۷۰ تن گوشت مرغ گرم کشتار و وارد بازار می‌شود که بنابه دلایلی در عرضه،   اختلال وجود دارد که طی روزهای آینده با تقویت نظارت، این کمبود برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: نیاز استان خراسان رضوی به مرغ گرم روزانه ۴۲۰ تن است بنابراین بیش از ۱۰۰ تن مازاد تولید در استان داریم بنابراین نباید نیازی به توزیع مرغ منجمد باشد.

او اضافه کرد: به زودی سهمیه توزیع مرغ منجمد برای پایان سال در استان از سوی تهران اعلام و به محض اعلام، توزیع آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.