فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز از دستگیری باند خانوادگی سارقان حرفه ای وسایل و اموال مردم از باغ‌ویلاهای این شهرستان خبر داد.

دستگیری باند خانوادگی سارقان حرفه‌ای باغ‌ویلاهای طرقبه‌شاندیز

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ بهنام اویسی در طرقبه شاندیز به دستگیری یک باند خانوادگی سارقان باغ‌ویلاها اشاره کرد و گفت: این باند سرقت سه نفره اعضای یک خانواده بودند که نگهبانی ۴ باغ‌ویلا را بر عهده داشتند و با توجه به شناختی که از باغ‌ویلاهای منطقه داشتند در فرصت‌های مناسب دست به سرقت وسایل و اموال مردم می‌زدند.

فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد: متهم اصلی که سابقه کیفری ۱۰ فقره پرونده سرقت وسایل منزل و موتور سیکلت را دارد، در مواجه با ادله و مستندات غیر قابل انکار پلیس به بزه انتسابی مبنی بر ۶۰ فقره سرقت وسایل و اموال مردم به ارزش ۲ میلیارد ریال اعتراف کرده است.

وی با اشاره به این که مبارزه با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی اقدامات پلیس است، تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود، هویت واقعی و مشخصات صاحبان آگهی دهنده در سایت کسب و کار دیوار را شناسایی و به خاطر داشته باشند، در زمان‌های مختلف از باغ و باغ ویلاهای خود سرکشی کنند، در به‌کارگیری کارگران در باغات از افراد قابل اطمینان و شناخته شده استفاده کنند.

اویسی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند به منظور پیشگیری از سرقت از موسسات مراقبتی و نگهبان انتظام استفاده کنند، خاطرنشان کرد: دوربین و حفاظ در باغ‌ها و ویلاها فقط سرعت انجام سرقت را به تاخیر می‌اندازد، بنابراین گماردن یک نفر سرایدار یا نگهبان قابل اعتماد بصورت دائمی ضروری است و باغداران و کارگران با مشاهده هرگونه خودرو و موتورسیکلتی که پیرامون باغ آنها متوقف است، بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، شماره پلاک و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: باغداران وسایل و ابزارآلات را در خانه‌باغ که مجهز به قفل‌های ایمن باشد نگهداری کنند و هرگز نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آنها ندارند از میزان اموال و دارایی موجود خود در ویلا صحبت نکنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.