سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه هفته آینده در برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی سه‌شنبه خبر داد.

سامانه بارشی جدید سه‌شنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف روی می‌دهد.

فردا و روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایداری حاکم است و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود. روز دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش بینی شده است.

روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت آن در شمال غرب، غرب،‌سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز کاهش محسوس دما و مانداری هوای سرد در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد. این کاهش دما در شرق و جنوب شرق 8 تا 12 درجه خواهد بود. طی این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور احتمال یخبندان سطحی معابر وجود دارد و از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی شده است.

امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی شده و در برخی مناطق به ویژه زابل باعث توفان گردو خاک می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.