۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
کد خبر: 741696

ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی ایالات متحده روز جمعه تایید کرد که شماری از ملوانان دو ناو نظامی از ناوگان پنجم این کشور در بحرین به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

شیوع کرونا در ناوگان پنجم آمریکا

به گزارش قدس آنلاین از نشریه هیل، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ده ها نفر از ملوانان ناو "یو اس اس سن دیگو" مبتلا به ویروس کرونا شده اند و همچنین احتمال ابتلای چندین نفر دیگر در ناو "یو اس اس فیلیپین سی " وجوددارد و موضوع در حال تحقیق و شناسایی است.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است که تیم پزشکی در حال ردیابی و پیگیری نحوه ورود و منشا ویروس کرونا به ناوهای دریایی آمریکا در خاورمیانه هستند.

ناو یو اس اس سن دیگو در حال حاضر در بحرین مستقر است و نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که همه موارد ابتلا به کرونا در کشتی قرنطینه شده اند و کشتی هم اکنون در وضعیت تردد محدود قرار دارد.

نیروی دریایی آمریکا به دلیل امنیت عملیاتی از افشای محل دقیق ناو یو اس اس فیلیپین سی خودداری کرد ولی افزود انتظار می رود از همه کسانی که احتمالاً در معرض تماس با افراد مبتلایان بوده اند درخواست شود تا سریعا مورد آزمایش قرار بگیرند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا یک ناوگان فعال نیروی دریایی است که مسئولیت حفظ منافع آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخش‌هایی از اقیانوس هند را بر عهده دارد.

مرکز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در کشور بحرین مستقر  فرماندهی آن بر عهده دریادار " ساموئل پاپارو"  است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.