خوزستان- درحالی‌که استان خوزستان وارد پیک چهارم بیماری کرونا شده است و آمار مبتلایان در شهرهای ماهشهر، آبادان و شادگان به‌طور فزاینده‌ای اوج گرفته و افزون بر ۸۰ درصد تخت‌های آی.سی.یو را اشغال کرده است اما هم چنان ازدحام در بازارهای این شهر در آستانه شب عید در کمال ناباوری زیاد است.

تعطیلی خوزستان ضروری است؛ آمار مبتلایان تصاعدی  شد

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: با توجه به فرارسیدن عید نوروز ازآنجایی‌که کسبه نمی‌خواهند این فرصت را برای جبران خسارت‌های یک سال گذشته از دست بدهند لذا با برگزاری حراج، فروش فوق‌العاده و حربه‌های دیگر سعی در کشاندن مشتری‌ها به بازار برای فروش اجناس دارند و این موضوع همان نکته‌ای است که مسئولان بهداشتی را نگران کرده است.

بنا بر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان متأسفانه ظرفیت بستری در بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل‌شده و از آنجاکه  محدودیت‌های کرونایی در جنوب غرب خوزستان بخصوص در آبادان اجرایی نشد با این روند امیدی به بهبودی شرایط نیست.

وضعیت اضطراری در شهرهای جنوبی

متأسفانه شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حالی روزهای قرمز کرونا را پشت سرمی‌گذارند که مردم این شهرستان‌ها توجه زیادی به پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آبادان، منطقه جنوب غرب خوزستان با سه شهرستان حاد کرونایی آلوده‌ترین منطقه به ویروس کرونا بین شهرستان‌های خوزستان است.

ساکنان شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان با بی‌اعتنایی به محدودیت‌ها و توصیه‌های پزشکی این ویروس خطرناک را دست‌کم گرفته‌اند و آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن هرروز بالاتر ‌می‌رود.

ساده‌انگاری کرونایی در بین ساکنان جنوب غرب خوزستان از یک‌سو و اجرایی نشدن درست محدودیت‌ها توسط مسئولان از سوی دیگر افزایش سیر صعودی مبتلایان در این منطقه را در پی داشت و اکنون زنگ خطر با ورود به پیک چهارم به صدا درآمده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این رابطه می‌گوید: شادگان، آبادان و خرمشهر در جنوب غرب خوزستان با ورود به پیک جدید کرونا، آلوده‌ترین و خطرخیزترین مناطق خوزستان به شمار می‌روند.

 سید محمد علوی می‌افزاید: در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان پروتکل‌های بهداشتی در چند هفته گذشته جدی گرفته نشد که این امر باعث قرمز شدن شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان شد.

وی می‌گوید: خیلی از افراد مبتلابه ویروس کرونا از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای خود قرنطینگی نیاز به بسته‌های حمایتی دارند ولی متأسفانه این حمایت در جنوب غرب خوزستان ضعیف است.

خوزستان باید تعطیل شود

افزایش آمار مبتلایان به‌گونه‌ای است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور  اعلام کرد: ستاد استانی مدیریت کرونا دلایل خود را به ستاد ملی به‌منظور اعمال قرنطینه در استان خوزستان ارسال کرده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در خصوص قرنطینه و تعطیلی خوزستان اظهار کرد: برای تعطیلی و قرنطینه استان خوزستان، ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم‌گیری کند.

افزایش آمار مبتلایان  و ابراز نگرانی مقامات بهداشتی هم‌چنین موجب شد تا رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی مشاغل و محدودیت‌های بیشتری برای این استان شود.

سید کریم حسینی در این رابطه اظهار کرد: ستاد استانی مدیریت کرونا و تمام نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، بر تعطیلی استان اصرار دارند لذا انتظار داریم که ستاد ملی با این موضوع موافقت کند.

وی با اشاره به اینکه برای بار دوم با آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در خصوص تعطیلی خوزستان به خاطر شیوع کرونا صحبت کردم افزود: قرار شد  این موضوع با رئیس‌جمهوری مطرح شود.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود خوزستان و وجود ۱۱ شهرستان قرمز کرونایی، اگر استان تعطیل نشود شاید دیگر نتوان وضعیت را جمع کرد.

وی بابیان اینکه استاندار خوزستان نیز پیگیر این موضوع است و با وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور در حال رایزنی دراین‌باره است. ادامه داد: ما به دنبال ضرر و زیان کسبه و بازار نیستیم ولی اگر آمار مراجعان به بیمارستان‌ها تصاعدی باشد و نتوانیم وضعیت را کنترل کنیم باید به تعطیلی استان تن دهیم.

آخرین وضعیت تردد در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین هم‌اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان ازجمله اهواز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

گفتنی است در این راستا مسئولان با در نظر گرفتن تمهیدات لازم درصدد جلوگیری از ورود افراد غیربومی و هم‌چنین خودروهای گردشگران هستند.

 اگرچه مسئولان از تعطیلی دوهفته‌ای مرزهای چذابه و شلمچه خبر داده‌اند اما به نظر می‌رسد باوجوداین تعطیلی، کار صادرات کالا در حوزه تجاری مرزها برقرار است.  لذا بسیاری از شهروندان بر این باورند که کارگران ترددکننده در آن‌سوی مرز برای کارهای تجاری و باربری خود ممکن است به انتقال این ویروس دامن بزنند.

در همین حال رئیس پلیس راهور خوزستان  نیز اعلام کرد: خودروهای با پلاک غیربومی که وارد شهرهای قرمز خوزستان شوند، ۱۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد. 

سرهنگ منصور جمشیدی روز پنجشنبه  اعلام کر: محدودیت‌های خودرویی به‌شدت توسط دوربین‌ها و همکاران ما در سطح استان اعمال می‌شود لذا انتظار داریم که مردم این موضوع را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.