معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از اسفند پارسال تا اواخر بهمن ماه امسال شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال به گردشگری این استان خسارت زده است.

کرونا ۴۲ هزار میلیارد ریال به گردشگری خراسان رضوی خسارت زده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی افزود: جبران این میزان خسارت وارد آمده نه تنها سخت است بلکه برای جبران آن باید تلاش بسیار زیادی کرد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی گرچه در روند خوب و مطلوبی به متقاضیان انجام شد اما کفاف هزینه‌ها و خسارات را نمی‌دهد و حجم سنگین خسارات وارده ناشی از شیوع کرونا و بیکاری ناشی از آن در صنعت گردشگری خراسان رضوی آن قدر زیاد و گسترده است که هیچ یک از حمایتها، کمکها، امهال و بخشودگیها توان جبران آن را ندارند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سیاست بر این است که اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا همچنان ادامه داشته باشد اما با اتخاذ تدابیر لازم می‌توان این وضعیت را مدیریت کرد.

براتی با بیان این که پیش از شیوع کرونا افزون بر  ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری خراسان رضوی اشتغال داشتند افزود: با شیوع کرونا بیش از ۱۹ هزار نفر از این تعداد بیکار شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار نفر نیز در مشاغل مرتبط و به صورت غیرمستقیم در حوزه گردشگری فعالیت اقتصادی داشتند که بیش از نیمی از این تعداد هم بیکار شده‌اند و باید به گونه‌ای برای بازگرداندن همه فرصتهای شغلی مستقیم و غیرمستقیم این حوزه تلاش کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با هدف حمایت از سرمایه‌های کلان گردشگری در استان و نیز با توجه به ضرورت رونق بخشی به اقتصاد کرونازده خراسان رضوی تعدادی طرح و برنامه عملیاتی در زمینه میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در استان تهیه، تدوین و برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است.

براتی با بیان این که جلسات توجیهی این طرحها برگزار شده و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و باید منتظر تصمیم نهایی ستاد در این زمینه باشیم افزود: ارائه توضیحات بیشتر در خصوص چند و چون این طرح و سایر طرحها منوط به تصویب ستاد ملی مقابله با کروناست اما هدف،  محتوا و مضمون این طرحها رونق گردشگری است.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز طرح واکسیناسیون، امید فراوان داریم که شاهد بهبود شرایط باشیم اما همچنان با آمادگی کامل میزبان مسافران هستیم و باید با توجه به شرایط آن زمان تصمیم بر چگونگی ادامه راه گرفته شود و در هر صورت همکاری و مشارکت مردم در رعایت دستورالعملهای بهداشتی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

استان خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور در این زمینه را داراست.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.