معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در زمینه تامین و توزیع روغن پیگیری‌های خوبی در استان صورت گرفته است، ۳۰۰۰ تن روغن برای بخش خانوار و ۲۰۰۰ تن روغن خام برای بخش واحدهای تولیدی تخصیص پیدا کرده که این مقادیر در طول اسفند ماه سال جاری وارد شبکه توزیع می‌شود.

ورود ۵۰۰۰ تن روغن در طول اسفند ماه به شبکه توزیع خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری‌ مقدم در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی برای ایام عید اظهار کرد: در حوزه تنظیم بازار برای دو محور تصمیم‌گیری شده است. بخش اول تشدید اقدامات نظارتی در بازار و بخش دوم مربوط به تامین و توزیع کالاهای اساسی است.

وی افزود: در حوزه اقدامات نظارتی طرح تشدید بازرسی‌ها از طرف بازرسی سازمان صمت و همچنین مدیریت بازرسی اتاق اصناف در ایام اسفند و نوروز برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره اهمیت تامین و توزیع کالاهای اساسی عنوان کرد: در حوزه بازار اتاق اصناف به دلیل بیماری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم در حال برگزاری جشنواره فروش فوق العاده نوروزی ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین کالاهای اساسی پیگیری‌های انجام شده برای مرغ، برنج و روغن است. در زمینه تامین مرغ کار مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام است و شیوه نامه جدیدی توسط جهاد تهیه شده و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است. تا بدین وسیله تامین و توزیع مرغ روند بهتری نسبت به گذشته پیدا کند. در روزهای گذشته با مشکلاتی در تامین مرغ به وجود آمده بود بنابراین این مساله در حال حاضر به عنوان اولویت پیگیری می‌شود.

غفوری مقدم بیان کرد: در زمینه تامین روغن نیز پیگیری‌های خوبی صورت گرفت و  سهیمه مناسبی نسبت به قبل به استان تخصیص یافت. ۳۰۰۰ تن روغن برای بخش خانوار و  ۲۰۰۰تن روغن خام برای بخش واحدهای تولیدی تخصیص پیدا کرده است. این مقادیر در طول اسفند ماه سال جاری وارد شبکه می‌شود. با ورود این روغن از هفته آینده به شبکه تا حدودی مشکل کمبود روغن بر طرف می‌گردد.

وی در زمینه تامین و توزیع برنج تصریح کرد: ۲۴۰۰تن  سهمیه برنج در بهمن ماه به استان اختصاص یافته بود که ۵۰ درصد آن توزیع و ۵۰ درصد دیگر نیز در اسفند ماه توزیع خواهد شد. بعد از پایان توزیع برنج مرحله اول ۲۴۰۰ تن برنج سهیمه جدید برای استان در نظر گرفته شده است. بنابراین بیش از  ۳۲۰۰ تن برنج در طول اسفند ماه با این دو مرحله سهیمه توزیع خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در زمینه شکر نیز  ۴۴۰۰ تن شکر خانوار برای استان در نظر گرفته شده است. از این مقدار حدود ۲۰۰۰ تن برای شهرستان‌ها و باقی مانده برای مشهد است. از مجموع۴۴۰۰ تن شکر، ۱۰۰۰ تن برای تبدیل شدن به قند برای استان در نظر گرفته شده است که فرایند آن نیز درحال انجام است. بنابراین هر کیلو قند ۹۵۰۰ تومان و هر کیلو شکر به مبلغ ۸۷۰۰ تومان توزیع و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. در حال حاضر توزیع روغن، شکر و برنج در حال انجام است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.