رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: حال عمومی تمامی دریافت کنندگان واکسن کرونا که در گناباد واکسینه شدند، خوب است و خوشبختانه این افراد مشکل خاصی وجود ندارد.

حال عمومی دریافت کنندگان واکسن کرونا در گناباد خوب است

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی اظهار کرد: در سهمیه اول توزیع واکسن کرونا که در کل کشور توزیع شد، سهم گناباد ۱۵ دوز واکسن بود که در فاز اول، ۱۵ نفر از همکاران اعم از پزشکان و پرستارانی که به طور مستقیم با بیماران کووید ۱۹ در ارتباط هستند از جمله همکارانی که در بخش ای سی یو مشغول به کار هستند واکسینه شدند و در فاز دوم نیز این واکسن به بقیه همکاران تزریق خواهد شد.

باذلی اظهار کرد: اولین سری واکسن کووید ۱۹ در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ۲۶ بهمن‌ماه انجام شد و در حال حاضر، حال عمومی تمامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در شهرستان گناباد خوب است و خوشبختانه مشکل خاصی نداریم.

باذلی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۵۷۰ نفر از کادر درمان شهرستان گناباد به بیماری کرونا مبتلا شدند که این تعداد حدود ۲۵ درصد کل کادر درمان است و خوشبختانه در بین این افراد مریض بدحال یا فوت ناشی از کرونا نداشتیم فقط یک مورد فوت با تست مثبت داشتیم اما هنوز شهید سلامت اعلام نشده‌اند.

موردی از ویروس جهش‌یافته انگلیسی در شهرستان گناباد شناسایی نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در رابطه با آخرین وضعیت کرونا در شهرستان گناباد گفت: وضعیت شهرستان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا همچنان زرد است و در روزهای اخیر افزایش تعداد تست های مثبت را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به ویروس جهش‌یافته انگلیسی، گفت: خوشبختانه هنوز موردی از این ویروس در شهرستان شناسایی نشده است اما مردم باید بیش از پیش مراقب بوده و همچنان نسبت به شیوع بیماری حساس باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

باذلی در رابطه با تداوم و اعمال محدودیت‌های کرونایی گفت: منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح همچنان در شهرستان ادامه دارد اما متآسفانه بر اجرای این قانون نظارت کافی وجود ندارد و نظارت‌ها کم است.

وی فرصت یک ماهه افت بیماری طی دی‌ماه و بهمن‌ماه را فرصتی برای استراحت کادر درمان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش میزان بستری‌ها در یکی دو ماه اخیر، فرصتی دست یافت تا همکاران استراحتی کرده و به مرخصی بروند؛ همچنین از این فرصت به وجود آمده برای تکمیل و آماده‌سازی بیمارستان دوم گناباد استفاده کردیم و این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان، در ایام دهه فجر از نظر ساختمانی راه‌اندازی شد.

باذلی در رابطه با پروژه احداث بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان علامه بهلول گنابادی نیز گفت: متأسفانه این پروژه با کندی در حال پیشرفت است و با توجه به نیاز شهرستان به این بخش جدید به خصوص برای رویارویی با پیک چهارم شیوع کرونا، طبق پیگیری‌هایی که انجام شده است امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این بخش جدید باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در پاسخ به این سوال که آیا قانونی برای ممنوعیت ورود و خروج خودروها در ایام نوروز پیش‌بینی شده است، گفت: در حال حاضر هنوز در این زمینه دستورالعملی ابلاغ نشده است و ورود و خروج خودروها در شهرستان آزاد است.

بنا بر آخرین گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گناباد در تاریخ هشتم اسفند ماه، ۱۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و ۲۷۱ نفر نیز از ابتدای شیوع بیماری تا تاریخ هشت اسفند ماه، در شهرستان گناباد فوت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.